Tvrtke i medije čekaju teža vremena na Facebooku

Znanost 12. sij 201818:39 > 18:48
Pixabay

"Promjene na Facebooku su stalne. Općenito govoreći, Facebook će postajati sve teži i teži za tvrtke, ali sve ugodniji za korištenje samim korisnicima", rekao je Ilija Brajković.

Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg najavio je velike promjene u algoritmu koji uređuje početnu stranu, to jest rubriku “Novosti” (News Feed) Facebooka pa će tako od sada prioritet biti na “smislenim društvenim interakcijama” nad “relevantnim sadržajem”, čime će se osigurati da je vrijeme provedeno na Facebooku “dobro provedeno.

Konkretno, to znači da će Facebook davati manji značaj i doseg postovima, fotografijama i video klipovima koje dijele mediji i poslovne organizacije – Zuckerbergovim riječima, prioritet više neće biti na “javnom sadržaju”, nego na sadržaju koji su proizveli naši prijatelji i članovi obitelji.

‘Promjene na Facebooku su stalne. Općenito govoreći, Facebook će postajati sve teži i teži za tvrtke, ali sve ugodniji za korištenje samim korisnicima”, rekao je tportalu Ilija Brajković partner u agenciji za digitalni i internetski marketing Kontra.

Facebook, prema njegovom mišljenju, do kraja želi personalizirati News Feed i dodatno prebaciti fokus na kvalitetne odnose između korisnika, pa čak i između korisnika i stranica. Video će dobivati sve veći utjecaj, pogotovo video uživo, jer se pokazao kao sadržaj koji privlači pozornost korisnika. ‘Zamislite kako bi bilo gledati Ligu prvaka uživo na Facebooku’, opisao je Brajković.

‘Ovo je svima prilika za proboj kvalitetom i pametnim ulaganjem budžeta. Kao prvi korak preporučam korištenje Instagrama i oglašavanja na toj društvenoj mreži, pogotovo putem Instagram Storyja. Facebook neće nestati, niti će oglašivači otići s Facebooka. Dapače. Ali, morat će se prilagoditi, i komunikacijski i budžetima’, uvjeren je Brajković.

‘Kao korisnici možemo se radovati ovakvim promjenama jer u pravilu znače bolji doživljaj. Kao oglašivači i komunikatori možemo biti nezadovoljni jer je to još jedna promjena platforme koja obezvrjeđuje naše donedavne napore i koja će rezultirati da moramo platiti sve više i više da bismo ostvarili iste ciljeve’, rekao je tportalu Krešimir Dominić iz agencije Komunikacijski laboratorij.

‘Najgore će proći svi oni (uključivo i mediji) koji su se oslanjali na Facebook da im dovede promet na web stranice. Industrija digitalnog oglašavanja će opet morati klijentima objašnjavati zašto nam je Facebook izvukao tepih ispod nogu’, dodao je Dominić.