N1 na ledolomcu: Kapetan lomio najdeblje sante u životu

Regija 26. sij 201718:39 > 18:54
N1

Mađarski ledolomci počeli su razbijati led na Dunavu, a očekuje se da će tijekom noći ponovo stići do najozbiljnije prepreke, koja se nalazi kod mosta "Mihajlo Pupin". Iako je najopasniji dio posla prošao, bitka s prirodom daleko je od epiloga. Ekipa N1 provela je dan na palubi jednog od ledolomaca.

Nakon šest dana borbe s ledom, brodovi Sečenji i Jegtoro VII konačno su stigli u Beograd. Najvećim ledolomcem koji Mađarska ima, kormilari njihov najiskusniji kapetan. Sedamdesetogodišnji časnik, kaže, proteklih dana lomio je najdeblje sante u životu.

“Veliki posao smo napravili. Negdje je led bio tanak, ali na pojedinim mjestima bio je debeo i po metar i pol. Plovim na ovakvim brodovima već 40 godina, i mogu kazati da je ovo najteži zadatak u mojoj karijeri”, kaže kapetan ledolomca “Sečenji” Kovač.

Za razliku od kapetana, srpskom članu posade prolazak kroz ledene čepove u Srijemu bio je vatreno krštenje. On priznaje, na pojedinim dionicama, gde se brod satima ljuljao bezuspešno pokušavajući savadati sante, strah mu je nadvladao znatiželju.

“Brod od 420 tona se zalijeće na ledeni zid, izbacuje ga iznad vode i poslije se vrlo teško vraća natrag. U Novim Banovcima smo naletjeli na jako veliku i debelu barijeru, gdje nam je trebalo otprilike osam sati, od jutra u sedam do 15 sati da probijemo 700 metara barijere”, navodi Darko Janjić.

Za dva ledolomca posao, zapravo, tek počinje. Narednih dana će raditi u zoni Beograda i raščišćavati čep dug 15 kilometara, i to po jasno utvrđenoj proceduri. Kada brodovi stignu do Pupinovog mosta i počnu raditi uzvodno, veliki će ići i lomiti led, dok će drugi, manji, ići iza njega i led usitnjavati.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.