Na prosvjedu potpore Cjelovitoj kurikularnoj reformi obrazovanja, koju je organizirala Inicijativa Hrvatska može bolje, sudjelovali su brojni govornici. Njihove govore prenosimo u cijelosti.
Prosvjed i specijalnu emisiju pratite UŽIVO na N1 televiziji i na našem portalu.
Prvi se okupljenom mnoštvu obratio učenik Karlo Horvat. ‘“Dobar dan svima; ja sam Karlo i nemojte me molim vas otjerati iz moje domovine Hrvatske. Došao sam ovdje da vam jasno i glasno kažem kako učenici ove zemlje ne žele više biti taoci neodgovornosti političkih elita. Mi ne želimo biflati i bubati nego želimo misliti i kreirati, mi ne želimo tupo ponavljati nego raspravljati.
Isto tako želim javno reći kako do kraja podržavamo napor, želju, entuzijazam i dobru volju naših učitelja i profesora u njihovom nastojanju da oplemene ne samo naše, nego i vaše zajedničko sutra. Oni su pokazali kako Hrvatska može i mora izgledati kad su u pitanju nacionalni interesi. A obrazovanje jest nacionalni interes. Stoga s ovog mjesta pozivam sve odgovorne ljude, koji su puno bolje plaćeni od mojih profesora, neka nam ne ruše i ne ubijaju nadu u moje i naše bolje sutra . Pozivam ih da maknu svoje šape s procesa u koje je ugrađeno bezbroj dobrovoljnih radnih sati, muke, želje, znanja, i htijenja. Jer ako ne vjeruju neka pogledaju ne samo mene, nego neka pogledaju u oči sve učenike i prosvjetne radnike ove zemlje dok im čistog srca poručujemo: Hrvatska može bolje, pa pogledajte kolko nas ima“, kazao je Karlo.
Nakon Karla, prisutnima se obratila učiteljica Ida Loher. ‘Dobra večer Zagrebe, dobra večer Hrvatska! Baš je lijepo je biti sa svima vama kojima je stalo do prve stvarno NAŠE reforme! Hvala što ste došli! Po prvi puta je netko pitao nas učitelje kakvu školu želimo stvoriti, i mi smo odgovorili!
Nas četiristotinjak učitelja i stručnjaka iz cijele Hrvatske ujedinilo se u domoljubnoj želji da zajedno radimo na boljoj budućnosti svih građana naše domovine. A onda nas se još 60 000 odazvalo stručnoj raspravi. I pokazali smo da znamo kakvu školu želimo!
Želimo školu čiji učenici mogu primijeniti znanja naučena u školi u svakodnevnome životu i snaći se u novim i nepoznatim situacijama.
Želimo školu čiji učenici postaju aktivni građani još u školskim klupama.
Želimo školu iz koje učenici ne bježe iz domovine, u potrazi za poslom, znanjem, i vjerom u sebe i vlastitu budućnost.
Želimo školu gdje se – ni učenici ni učitelji ne utapaju u moru podataka, već radosno surfaju na vlastitoj kreativnosti.
A ja najviše od svega želim školu u kojoj moji učenici dobivaju petice za svoje, a ne za moje misli.
Da bi naša djeca imala obrazovanje kakvo zaslužuje svako dijete u 21. stoljeću, važno je da se proces Cjelovite kurikularne reforme nastavi onako kako je i započet:
• Uz povjerenje u struku,
• uz poštivanje ciljeva Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, u
• u suradnji i dijalogu u
• uz održana politička obećanja i konkretnu, operativnu potporu.
Naš put prema školi 21. stoljeća uključuje sve vas! Ako uspijemo izboriti nastavak reforme, i to na djelu, a ne riječima, onda vas trebamo, sve vas roditelje, radnike svih zanimanja, da u javnoj raspravi i vi utkate svoje ideje u našu kurikularnu reformu – u naš kompas za budućnost. Tada ćemo biti spremni za sljedeći korak – pripremu učitelja i eksperimentalnu provedbu kako je i zamišljena, prema svim standardima stručnosti, poštenja i povjerenja.
Sve do kraja našeg puta želimo da uz nas budu oni koju su je i započeli i koji su nas usmjeravali od početka. To su Boris Jokić i ekspertna skupina. Oni su našu novu školu postavili na zdravi temelj suradnje, stručnosti i otvorenosti. Bili su nam podrška na svakom koraku, baš kao što mi trebamo biti našim učenicima, mi našim učenicima onu stručnu i onu ljudsku. Zarazili su nas entuzijazmom a onda i mi jedni druge, bez kojeg se ovakva promjena ne može iznijeti. Vodili su je u vjeri da Hrvatska želi i može bolje i da ćemo upravo u obrazovanju pronaći snagu da se ujedinimo i rastemo.
Danas smo tu, s vama, jer želimo nastavak reforme u istom sastavu, pod istim vodstvom, s istim ciljem ali s drugačijom – stvarnom političkom podrškom. Ne trebaju nam slatke riječi političara , trebaju nam njihova djela za koja ih i plaćamo – a to su obvezujuće odluke o financiranju, i autonomiji svih radnih skupina! Treba nam njihova politička hrabrost u obrani svih radnih skupina od mračnih udaraca ispod pojasa. Trebate nam svi vi da izgradimo novu, bolju školu. Sa svima nama Hrvatska može bolje!’, kazala je učiteljica.
Nakon nje obratila se učiteljica Ana Hinić. ‘Na čijoj sam ja strani?! Na čijoj ste vi strani?! Tko se to usuđuje nama postaviti ovakvo pitanje, tko nam se to usuđuje nametati kao neupitni moralni i stručni autoritet ?! Kakvi bi mi bili ljudi kad bi pristali da nam sruše nadu i snove?
Ovo je trenutak kada mi, građanke i građani, imamo puno pravo zahtijevati i biti promjena. I oni misle kako ćemo im dopustiti da nakon svih uništavanja unište i nadu u bolji život.
E pa svi vi nesavjesni i zluradi političari, ovo je po prvi puta kako su učitelji, nastavnici i profesori iznjedrili dokument koji nadu pretače u stvarnost. I zato vam je ne damo ! Ne damo vam budućnost naših učenika , budućnost naše djece. Niste je ničim zaslužili ma kojom se bojom kitili. Ovo je veće i važnije od vas i nećete nam je ukrasti.
Ovo je dokument koji će oblikovati naše buduće generacije, a ja želim da moji učenici, a vaša djeca budu topla, empatična i slobodnomisleća ljudska bića. I zato ne prihvaćamo inzistiranje ministra Šustara na uključivanju iznenada uskrslih raznoraznih stručnjaka. Jedino u čemu se slažemo s ministrom je kako je preozbiljna stvar u igri. I zato tražimo da se nedvosmisleno i bez fige u džepu podupre rad stručnjaka – učitelja i nastavnika koji su dosada radili na kurikuralnoj reformi.
Isto tako tražimo da se osiguraju materijalna sredstva za provedbu ove naše reforme koja je nastala na znanju, suradnji i entuzijazmu svih uključenih.
Ministar kaže da ima osjećaj kako se Hrvatska budi. Kaže ministar da sve to treba uobličiti u ozbiljnu političku priču. O Ministre ! Dok ste vi spavali učitelji i nastavnici su radili. Budni građani su pokazali kako i te kako znaju prepoznati vrlo ozbiljnu priču. No jeste li vi uopće kadri prihvatiti takvu priču ? Imate li samostalnosti , snage , integriteta i odgovornosti za ozbiljnu priču. Gospodine Ministre, uvjeravam vas , a ako ne vjerujete meni vjerujte stotinama onih koji su radili na toj priči, gospodine ministre ta priča je prava buduća bajka . Ta priča u sebi nosi stotine i tisuće priča naših učenika. A nama gospodine Ministre, nama su naši učenici, naša djeca , oni su naša bajka.
Mi smo ti ljudi na svijetu,
Baš kao sva djeca na Svijetu
Koji odlučili su ruke da isprepletu i nikad igru ne završe.
Ne prekinu san’, kazala je učiteljica Hinić.
Nakon učiteljica, govorila je Ivana Kekin. ‘Dobro veče. Čast mi je da vam se obraćam s ovog mjesta- kao roditeljica čije dijete konzumira trenutni školski program, a bome i sama kao dugogodišnji konzument istog.
Neću reći ništa osobito novo, ali znamo da je ključ mudrosti ponavljanje tako da ponovimo: Mi roditeljice i roditelji koji smo danas ovdje smo ljudi koji nisu izgubili nadu da ova zemlja ima šansu. Hrvatska može bolje. Mi brijemo na budućnost. Na sutra. Na klince koji ce znati bolje nego što su nama skrojili- škole i prilike i frustracije. Koji nece puniti buseve za Stuttgarat nego ce znati kako da im bude dobro ovdje.
Želimo da svi vide da nas ima. Nismo potonuli u beznadju, necemo zašutjeti kako nam se sugerira, nećemo dizati ruke u nemoći i pakirati kofere za bolju budućnost na dalekom sjeveru. Ne još. Ne damo se otjerati. Vjerujemo u naš potencijal. Koji je ogroman. I čine ga naša djeca.
Želimo da nam djeca prestanu učiti da su kompjuteri sprave u koje se stavlja disketa!?
Želimo da naša djeca- prosječna i posebna i ona ispodprosječna i ona s poteškoćama i ona s roditeljima koji večeras nisu tu i on čiji nas roditelji preziru i ona čiji roditelji preziru vlastitu djecu- želimo da sva ta djeca dobiju šansu- da ih dobri ljudi nauče dobre stvari. Želimo obrazovanu, promišljajuću i slobodnomisleću djecu. Od njih ćemo svi profitirati.
Što reče jedan kul tip John Green- Vjerujem u javno- dostupno i kvalitetno školstvo jer naprosto ne želim biti okružen hrpom glupih građevina.
Nećemo se dati. Vrijeme je konačno da nam djeca uče KAKO da misle a ne ŠTO DA MISLE’, kazala je Kekin.
Prisutnima se obratio i poznati nastavnik Toni Milun. Njegov govor možete pročitati OVDJE.
Potom su govorili i sami organizatori prosvjeda iz Inicijative Hrvatska može bolje. ‘Vjerujte obrazovnim radnicima – stručnjacima i učiteljima – njihovom znanju, poštenju i predanosti reformi. Dajte im podršku da posao dovrše do kraja, bez pritisaka, intervencija i cenzura! Pustite ih da rade svoj posao!’, kazala je Sanja Šprem.
‘Zahtijevamo od Sabora da jednoglasno donese zaključak o podršci ovoj reformi, ovom ekspertnom timu i ovom modelu. Obranite ovu reformu, obranite naše pravo na obrazovanje 21.stoljeća. Odbacite zaključke Odbora za obrazovanje! Priliku imate već u petak!’, kazao je Nikola Baketa.
‘Obrazovanje je naša budućnost i zato od Sabora tražimo da donese rezoluciju o obrazovanju kao nacionalnom strateškom interesu, koja će obvezati ovu, ali i sve sljedeće vlade’, kazao je Darko Šeperić.
‘Od Vlade i resornog ministra zahtijevamo da poštuje volju građana i struke. Osigurajte novac i autonomiju za provedbu reforme. Zaštitite obrazovanje od političkih i interesnih sabotaža ili odstupite!’, kazala je Eli Pijaca Plavšić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.