'Za remont MIG-ova podmićen je bio časnik, sve sam prijavio'

Vijesti 02. stu 201621:23 > 03. stu 2016 07:33
N1

Gost Pressinga Petra Štefanića bio je umirovljeni brigadir hrvatske vojske i bivši ministar obrane Ante Kotromanović.

Neki tvrde da ste vi po sinjskoj liniji čovjek koji je utjecao na neke Milanovićeve teze?

Funkcionirali smo uvijek dobro, on me doveo u situaciju da uđem u SDP, ali isto tako najveći kritičar sam mu bio ja, sve sam mu govorio u oči. Za njega kažu da ne voli slušati, ali to nije istina, njegova najveća mana je da je tvrdoglav. Dobro je postupio nakon izbora, to je jedino što je trebao i mogao napraviti.

Vi ste organizirali onaj čuveni sastanak s Dragom Prgometom, tzv afera zastori?

To je Milanović organizirao. Milanović me nazvao tijekom dana i pitao jesam li doma. Reko sam da jesam, da sam došao s posla. Pitao me imam li domaću slaninu, i nakon sat vremena, opet me je nazvao i pitao može li kod mene doći s jednim gostom. Pitao sam tko je, rekao je Prgomet. Reko sam mu rado, sve što sam napravio je da sam kupio kruh. Pričali smo o svemu, politici, budućoj vladi i koalicijama.

Je li taj događaj uzrokovao je prekid pregovora s Mostom i SDP je izgubio mogućnost da s Petrovom sastavi vladu?

Milanović ga je pitao: Zna li Petrov zna da si ti tu”, a Prgomet je rekao: ” Zna.”

Zašto su zastori bili razmaknuti?

Zato što nam to nije smetalo, stalno tako imamo zastore, nikad nisam spustio zastor. Nema tu misterije, mi smo znali da dolaze novinari, mi smo mogli i spustiti zastore da smo htjeli. Zvali su me iz Večernjeg lista i njima sam potvrdio da će doći Prgomet. Nikakvog tajnog sastanka nije bilo.

Serijski brojevi na MIG-ovima Hrvatskog ratnog zrakoplovstva ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova koja se navodi u ugovoru o remontu s Ukrajincima. Zašto se baš tamo obavio remont?

Sada ti avioni lete, kao ministar sam tada bio u teškoj situaciji, ranije, prije nego sam došao u Ministarstvo, izbjegavali su donijeti tu tešku odluku. Ako MIG-ovi ne bi letjeli, izgubili bi sposobnost kao vojska. Pitanje je bilo da ih remontiramo ili da ih gasim. Nakon toga naš glavni savjetnik je predložio da idemo u remont MIG-ova, ja sam to prihvatio i oformili smo povjerenstvo. Svi naš su piloti bili za to, angažirali smo stručnjake i za Rumunjsku i Ukrajinu da provjere tko ima kapacite to raditi i na temlju stručnog savjeta smo donijeli odluku da se posao da Ukrajincima.

Je li bilo propusta?

Sada ću vam nešto reći, prvi put javno. Gospodin Sesar, zastupnik rumunjske strane, u mom uredu rekao mi je da jednom časniku ‘pospremio’ laptop i 5-6 tisuća eura. Ja sam pozvao vojnu policiju i civilnu policiju, to je bilo prije dvije i pol godine. Nemam pojma što je sada s tim, ja sam to prijavio.

Postupak je bio transparentan, ponuda Ukrajinaca je bila jeftinija preko 40 milijuna kuna. Dvije su stvari u tome bile dobre: sačuvali smo Ratno zrakoplovstvo i uštedjeli preko 40 milijuna kuna. Da sam izabrao skuplju ponudu, ja bih bio u zatvoru, moram poštivati Zakon o javnoj nabavi.

U MORH-u sam zatekao projekte od 700 milijuna kuna koje je vojna policija istraživala.

General Štimac je reko da nije dobro što se posao obavio u Ukrajini.

I ja sam kričan prema Štimcu koji je postupak radio u Rumunjskoj. Da sam ja izabaro Rumunjsku, šteta bi nastala za čitav sustav.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.