Mogućnost da se na razini Europske unije zabrani da vozači kamiona redoviti tjedni odmor od najmanje 45 sati provedu u kabini vozila izazvala je podjelu između tzv. starih i novih članica EU-a, pri čemu se Hrvatska, svrstala na stranu novih članica, nesklonih takvoj izričitoj zabrani.
Europska komisija još je u proljeće ove godine predložila niz zakonodavnih inicijativa u prometnom sektoru, među kojima su i jasnija pravila kojima bi se osigurali ujednačeniji uvjeti rada vozača teretnih vozila. Jedno od tih pravila tiče se i redovitog tjednog odmora vozača od najmanje 45 sati, koji slijedi nakon maksimalno šest radnih dana. Prema prijedlogu Komisije, vozači bi taj odmor trebali provoditi izvan kabine, a poslodavci bi bili dužni osigurati im prikladan smještaj.
Hrvatska Vlada je već u početnom stajalištu izrazila rezervu prema tom prijedlogu, piše Novi list.
“Hrvatska dijeli zabrinutost država članica okupljenih oko Višegradske skupine vezano uz zabranu provođenja tjednog odmora vozača od 45 ili više sati zbog nedostatka broja adekvatnih odmorišta i sigurnih parkinga”, navelo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, koje je bilo zaduženo za izradu stajališta. U stajalištu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture istaknuto je da bi došlo do povećanja administrativnih troškova za poslodavce, ali i da je upitna provedba predloženih odredbi “u uvjetima nepostojanja odgovarajućih smještajnih kapaciteta uz parkirališta za teretna vozila te nepostojanja parkirališta pod nadzorom radi zaštite samih vozila i tereta koji se prevozi”.
U Vladi tvrde da nisu protiv odmora vozača, ali da ne bi bilo praktično ako bi se vozači trebali ‘skidati’ s rute, ulaziti u grad da bi našli sobu.
‘To je katastrofa’
Sindikalisti Miljenku Gočini sporna je i mogućnost da se redoviti tjedni odmor provodi u kabini vozila.
“To je katastrofa. Govorimo o kabini koja ima manje prostora nego što imaju osobe lišene slobode, slikovito opisuje predsjednik Sindikata koji je očito izrazito nezadovoljan što je Hrvatska, kako smatra, podržala prijedloge kojima bi vozači bili stavljeni u nepovoljniji položaj. Zbog toga se pisanim putem obratio i nadležnom Ministarstvu. Prema njegovim riječima, Sindikat je od Ministarstva tražio očitovanje o tome tko je pisao stajališta i s kim su se pritom konzultirali. “Još nismo dobili odgovor”, ističe Gočina u razgovoru za Novi list.