Oglas

MARIJAN PALIĆ

Meta i Google mijenjaju pravila: "Manje stranke imaju dva mjeseca. Ako se ne prilagode, loše im se piše"

author
Maja Štrbac
06. kol. 2025. 21:12

Metini Facebook i Instagram od listopada mijenjaju pravila digitalnog marketinga za političke stranke, događaj je to koji bi mogao promijeniti pristup političara društvenim mrežama.

Oglas

Jesen donosi novo lice političkog oglašavanja. Novac više neće moći kupiti klikove glasača, stranke će se morati okrenuti alternativi, a sve to izaziva jezu malim strankama i nezavisnim zastupnicima.

"Od 1. rujna Google, od 1. listopada Meta, zabranjuju političko oglašavanje svim strankama, političarima, gradovima i županijama. Čak će ići do toga da neke udruge koje raspravljaju o političkim pitanjima neće moći oglašavati svoj sadržaj", kazao je Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing.

Manje stranke mogle bi imati poteškoće oko dosezanja većeg broja ljudi, kako kaže stručnjak, sada će prolaziti samo viralni videi, zezanje, a ozbiljne teme mogle bi pasti u sjenu. Srećom, još ima vremena za popraviti situaciju.

marijan palić
N1

"Imaju samo dva mjeseca da to stignu implementirati. Mogu zamoliti svoje pratitelje da ih podrže na drugim kanalima, da ostave svoje podatke, da nastave s njima komunicirati preko WhatsAppa, preko e-mailova i tko to uspije napraviti, mislim da će imati solidnu bazu za poboljšanje komunikacije u razdoblju gdje će svi političari manje više ovisiti o medijima I o agencijama", dodaje Palić.

Baze podataka postat će ključne, a politički će sadržaj morati biti kvalitetniji. Mađarska je, recimo, pokazatelj koliko se oporba oslanjala na digitalni marketing.

"Aktualni premijer Viktor Orban i njegova stranka bili su vodeći, pali su po anketama, a oporba je jako puno uložila u društvene mreže. Prema podacima koji su dostupni u 2024. u prvih šest mjeseci su oko 1,4 milijuna eura uložili u društvene mreže i prestigli su Orbanovu stranku, koja, da dobijete kontekst, drži 80 posto medija. I sad oporba ostaje bez Googlea, Facebooka i bez Instagrama, a Orbanu ostaju svi ovi alati", upozorava Palić.

Ako do 1. listopada ne privole ljude, manje stranke bi mogle biti u velikim problemima. Kazne za kršenje ove zabrane dosežu do šest posto godišnjih prihoda tvrtke pa su alternativni oblici oglašavanja sve privlačniji.

"Društvene mreže, influenceri, baze podataka, totalno nešto drugo od toga što se do sad radilo. A to je bilo "čekamo izbore, platit ćemo oglase, ne moramo previše komunicirati". A sad se to totalno mijenja, moraju naći način kako doći do birača, kako ih više uključiti u razgovore, kako im ponuditi što zanimljiviji sadržaj i kako u to uvezati influencere i druge kanale", zaključuje Palić.

Iz Mete kažu da ovo neće utjecati na političke razgovore i dijeljenje ideja, samo da će od 1. listopada to morati biti potpuno organski.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama