Praonica vagona prijeti zdravlju ljudi. Zašto otpad nije odvezen 15 godina?

Vijesti 22. kol 202306:46 1 komentar

Mještani na jezeru Šoderica i dva tjedna nakon poplava zbrajaju štetu, a sada i županijski Zavod za javno zdravstvo upozorava stanovnike da ne piju vodu iz bunara i da se ne kupaju na jezeru. Povlačenje vode otkrilo je novu opasnost, pravu tempiranu ekološku bombu - bivšu praonicu vagona HŽ-a iz koje se cijede naftni derivati i kemikalije.

Nakon što se povukla velika voda na jezeru oktiven je veliki ekološki problem. Iz bivše praonice vagona HŽ-a cijede se naftni derivati i kemikalije koje prijete zdravlju stanovništva.

“Zabrinuti smo kompletno za Šodericu jer smo dali mladost i život za nju i ulagali. Desetljećima se priča, a ništa nije napravljeno. Devedesetih je to bila mala riva kao na moru – bilo je glazbe, diska, svega – a sad nema ništa. I žao nam je, jako nam je žao”, rekla nam je Ljiljana Gajić.

Zbog svega zabranjena je voda za piće iz bunara i kupanje na Šoderici. Alarm je upaljen i za bioraznolikost.

“Nisam zabrinut za ljude, ali sam zabrinut kao predstavnik županijskog ribolovnog saveza za riblji fond u ovim vodama koje su bile sad poplavljene i nisam siguran hoće li biti kakvih posljedica”, rekao je Ivan Petek, predsjednik županijskog ribolovnog saveza:

Rješenju za staru praonicu nadaju se i načelnici općina Legrad i Drnje. Postavljaju pitanje zašto 15 godina otpad nije odvezen.

“Niti smo mi vlasnici niti imamo financijski kapacitet da možemo to riješiti. Mislim da je to pitanje za vlasnike i samih objekata i pogona koji je tamo radio i stvar je da i država vidi s nadležnima tko je odgovoran za sanaciju”, rekao je Petar Dombaj, načelnik općine Drnje.

Resorno ministarstvo ističe da je odgovoran pravni sljednik onečišćivača.

“Obveza sanacije ove crne točke je na pravnom sljedniku onečišćivača. Podjelom trgovačkog društva onečišćivača osnovana su nova trgovačka društva među kojima je potrebno odrediti nadležnost za sanaciju, odnosno pravnog sljednika sanacije”, priopćili su iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Dodaju da državni inspektorat treba utvrditi pravnog sljednika. A dva za koja se zna – HŽ Cargo i HŽ infrastruktura – lopticu prebacuju jedan na drugog.

“U trenutku kada je onečišćenje nastalo, praonicu teretnih vagona na Botovu koristio je jedino HŽ Cargo. Prema Zakonu o zaštiti okoliša i planu gospodarenja otpadom, jasno je propisano – onaj tko je onečistio okoliš, taj ga je dužan i sanirati”, rekla je Željka Miša iz HŽ-a.

No, HŽ Cargo tvrdi da vagone peru isključivo u Slavonskom Brodu.

Tvrtka HŽ Cargo nije vlasnik zemljišta niti nekretnina na predmetnoj lokaciji pa se samim time u vlasništvu HŽ Carga ne nalazi niti navedena praonica… Podjelom Hrvatskih željeznica iz 2006. godine sva imovina na predmetnoj lokaciji pripala je HŽ Infrastrukturi koja je jedina nadležna za navedenu lokaciju.

I dok svi peru ruke, a ekološka tempirana bomba otkucava, zabrinutost mještana raste.

“Nadamo se da je u interesu Hrvatske cijele da ovakvu ljepotu riješi. Da rješenje postoji, mislim da postoji, ali… uvijek je ali pod upitnikom”, rekla Ljiljana Gajić.

A s ovakvim prebacivanjem odgovornosti, pod upitnikom će i ostati – dok se ne dogodi katastrofa.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

PROČITAJTE JOŠ

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare