Audi je nakon 30 godina odlučio promijeniti ime modelu A4 koji će se sada zvati A5, a dolazi s hibridnim, dizelskim i benzinskim motorima.
Audi se na promjenu imena odlučio zbog svoje nove politike u nazivu automobila. Tako će električni modeli nositi parna imena (A4, Q4, Q6 itd.), dok će modeli s motorima na unutarnje izgaranje nositi neparne brojeve (A1, A3, A5 itd.). Kako će novi A4 pokretati i benzinski i dizelski motori, tako je došlo i do promjene imena, iako su dimenzije ostale slične.
Audijev najprodavaniji model, A4, tako u novoj generaciji postaje A5, a proizvodit će se u njemačkom Neckarsulmu.
Veće dimenzije
Novi A5 dolazi u dvije verzije karoserije, limuzina i karavan (Avant), ali i u sportskim varijantama S5 i S5 Avant. Novi su modeli duži i širi, a proširena je i serijska oprema, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase.
Audi navodi kako A5 ima snažan i čist dizajn. U verziji limuzine, staklo se proteže na stražnji kraj u širokom luku u stilu coupe verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom.
Prednjim krajem dominira široka rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji s uskim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu fokusiran izraz. Zahvaljujući značajci “soft nose” integriranoj u branik, poklopac motora u ravnini je s prednjim krajem.
Linije iznad prednjih i stražnjih kotačima podsjećaju na Audi quattro i osnovni su element DNK Audi dizajna.
Četiri značajke unutrašnjeg dizajna
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Prvo je to da je dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. prema potrebama korisnika.
Druga posebna značajka je ono što Audi naziva digitalna pozornica, a koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku multimedijskog zaslona od 14,5” koji koristi OLED tehnologiju. Digitalnu pozornicu za putnike sprijeda nadopunjuje zaslon za suvozača od 10,9”, koji je integriran u instrumentalnu ploču.
Audi A5 navodi da ispunjava zahtjeve kada je u pitanju osjećaj prostranosti uz visoku razinu komfora i jednostavno rukovanje.
Četvrta značajka označava vizualnu jasnoću kojoj doprinosi dinamičko svjetlo radi pomoći u interakciji vozila s putnicima.
U ovim ljetnim mjesecima važno je napomenuti kako je novi sustav klima-uređaja aktivan i dok je vozilo zaustavljeno i motor isključen.
Novi tehnologija motora
Benzinskim i dizelskim motorima sada pomaže novi pogonski sklop u vidu blagog hibrida, nazvan MHEV plus sustav, a temelji se na 48V bateriji i 24 električnih konjskih snaga, u svrhu jačih performansi i manje potrošnje.
Osnovni model dolazi s 2.0 TFSI benzinskim motorom od 150 KS ili 204 KS. Varijanta od 150 KS dostupna je s pogonom na prednje kotače dok je varijanta od 204 KS dostupna uz pogon na prednje kotače ili sve kotače.
Tu je i dizel, odnosno poznati 2.0 TDI s 204 KS za koji Audi tvrdi da postavlja nove standarde upravo zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor razvija moment od 400 Nm i obećava prosječnu potrošnju od 4.7 l/100 km.
Sportski S5 pokreće moćni 3.0 l V6 TFSI motoru snage 367 KS), a djelomična elektrifikacija s pomoću novog 48V sustava MHEV plus smanjuje potrošnju koja bi trebala u prosjeku iznositi 7,4 l/100 km.
Predviđeni početak prodaje novih A5 modela u Hrvatskoj je kraj srpnja kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se krajem godine. Početak prodaje S5 modela na hrvatskom tržištu očekuje se najesen.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!