Na Facebooku je praktički nemoguće regulirati izbornu šutnju

Znanost 10. ruj 201615:00 > 15:04
Facebook

Na snazi je izborna šutnja.

Prema Zakonu o izborima to znači kako je “zabranjeno javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa sudionika biračima, nagovaranje birača da glasuju za određenu kandidacijsku listu ili kandidata, objavljivanje procjena izbornih rezultata kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, izjava i intervjua sudionika izborne promidžbe te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela”, počinje Index priču o izbornoj šutnji i društvenim mrežama.

Kršenje izborne šutnje sankcionira se kaznom od tri tisuće kuna za fizičke osobe, od 10 do 30 tisuća kuna za kandidate te s kaznom do 500 tisuća kuna za stranke koje prekrše šutnju. Ipak, internet i eksplozija popularnosti društvenih mreža utjecali su na komunikaciju i oglašavanje do te mjere da se postavlja pitanje je li izborna šutnja u današnje vrijeme uopće moguća, ali i ima li uopće smisla, piše Index.

Iz DIP-a su za vrijeme prošlih izbora pozivali fizičke osobe, kandidate i stranke da se suzdrže od agitiranja putem društvenih mreža, no s obzirom da to područje još nije dovoljno regulirano, ostaje mogućnost da se stranke u zadnjim satima pred izlazak birača na birališta dodatno okoriste upravo tom komunikacijskom arenom.

U velikom broju slučajeva bit će iznimno teško povezati fizičke osobe i pojedine stranke, zbog čega će, kao i ranijih godina, većina kršenja šutnje putem društvenih mreža najvjerojatnije proći bez kazni.

Zelić: Izborna šutnja je zastarjela

“U doba modernih komunikacija zapravo je nemoguće nadzirati poštivanje izborne šutnje, niti ga treba nadzirati. Ne vidim problem da se političke stranke oglašavaju i na taj dan u medijima i na društvenim mrežama. Znači, i u subotu i nedjelju. Međutim, izborna bi šutnja svakako trebala ostati u neposrednoj blizini biračkog mjesta i na biračkom mjestu, jer ako bi se ukinula šutnja na tim lokacijama, došlo bi do ozbiljnog uznemiravanja birača”, rekao je za Index Dragan Zelić iz GONG-a.

Dodaje da kršenje izborne šutnje uopće nije regulirano na društveni mrežama. “Danas sve stranke moraju ukloniti bannere, ali po nama to nema nikakvog smisla, takvo oglašavanje bi trebalo biti dozvoljeno”, kazao je. Cijela priča je na ovoj poveznici.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.