Google: Financijski rezultati nisu opravdali očekivanja

Ekonomija 30. sij 201511:16 > 11:26
EPA

Vodeća svjetska internet korporacija Google povećala je neto profit u četvrtom tromjesečju 2014. godine za 40,8 posto, zahvaljujući rastu prometa od 15 posto.

Međutim, rezultati nisu opravdali očekivanja tržišta već peto tromjesečje za redom.

Prema priopćenju kompanije, čista dobit u razdoblju listopad-prosinac 2014. godine porasla je na 4,76 milijardi dolara ili 6,91 dolar po akciji, u usporedbi s 3,38 milijardi, ili 4,95 dolara po akciji u istom razdoblju 2013. godine. Dobit bez učešća jednokratnih faktora povećana je na 6,88 dolara po akciji, sa 6,70 dolara pretprošle godine.

Tromjesečni prihodi su u analiziranom razdoblju povećani s 15,7 milijardi dolara 2013. godine na 18,1 milijardu dolara od listopada do prosinca 2014. godine.

Troškovi internetskog prometa bili su 3,62 milijarde, a po njihovom odbijanju, ostaju prihodi od 14,48 milijardi dolara.

Analitičari u anketi Tomson Rojtersa u proseku su prognozirali korigovanu dobit Gugla od 7,11 dolara po akciji, uz prihod od 18,46 milijardi dolara.

Prihodi stranica Google-a povećani su 18 posto, na 12,43 milijarde dolara,a prihodi partnerskih stranica narasli su šest posto, na 3,72 milijarde dolara.

Vrijeme koji korisnici provedu na videoservisu YouTube, koji pripada Google-u, povećano je za čak 50 posto.

Razlike u tečaju novca smanjile su prihode Google-a za 541 milijun dolara. Devizni problemi nastali prekomjernim jačanjem dolara “nikuda ne idu”, rekao je investitorima financijski direktor kompanije Patrick Pichette.

Prosječna vrijednost klikova na stranicama Googlea i drugih internetskih resursa na kojima se objavljuju reklame Googlea, u četvrtom tromjesečju prošle godine se smanjila za tri posto, navodi se u izvještaju.

Istovremeno, broj plaćenih klikova smanjen je za 11 posto na godišnjoj razini i sedam posto u odnosu na prethodni kvartal.

Međutim, vrijeme koji korisnici provedu na videoservisu YouTube, koji pripada Google-u, povećalo se zaa čak 50 posto, rekao je poslovni direktor Omid Kordestani. Osim toga, Google panira značajno povećati količinu mobilnog oglašavanja na YouTube-u.