Vlasnici luksuznih brendova pobijedili internetske trgovce

Ekonomija 06. pro 201713:02 > 13:09
REUTERS/Noah Berger

Skupina vlasnika luksuznih marki postigla je važnu sudsku pobjedu nakon što je Europski sud pravde (ECJ) u srijedu podupro njihov zahtjev da se zabrani njihova prodaja putem internetskih platformi poput Amazona i eBaya radi očuvanja imidža.

To je važna tema za Europu čije kompanije generiraju 70 posto svjetskog prometa u segmentu luksuznih proizvoda.

Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda.

Online platforme poput Amazona i eBaya smatraju pak da su ograničenja internetske prodaje protivna principu ravnopravnog tržišnog natjecanja i da štete malim tvrtkama.

Europski sud presudio je danas u predmetu vezanom za njemačku podružnicu američkog proizvođača kozmetike Coty i za njemačku maloprodajnu tvrtku Parfumerie Akzente, koja protivno želji američke kompanije prodaje njezine proizvode na internetskim stranicama poput Amazona.

Njemački sud zatražio je od ECJ-a smjernice ograničava li se zabranom prodaje na internetskim stranicama treće strane ravnopravno tržišno natjecanje.

“Dobavljač luksuzne robe može ovlaštenim distributerima zabraniti prodaju tih proizvoda na internetskoj platformi treće strane kao što je Amazon”, presudio je ECJ, dodajući da je “takva zabrana prikladna i u načelu ne prekoračuje granice nužnog očuvanja imidža luksuzne robe”.

Nakon intenzivnog lobiranja LVMH-a i Richemonta (CFR.S) te ostalih vlasnika luksuznih brendova, regulatori EU-a su 2010. godine propisali da vlasnici robnih marki s manje od 30 posto tržišnog udjela mogu blokirati distribuciju svojih proizvoda internetskim trgovcima bez fizičkih prodavaonica.

Pitanje je podijelilo članice EU, pri čemu se Njemačka istaknula većom željom za promocijom internetske trgovine. U dva predmeta u proteklim godinama njemački je regulator tražio od Adidasa i Asicsa da odustanu od takvih zabrana, obrazlažući da su online platforme ključne za male i srednje tvrtke, kao i za potrošače.