Zagreb bi u u turizmu ove godine, na temelju najava i dosadašnjeg prometa, mogao dosegnuti rekordne rezultate dolazaka i noćenja turista te time dodatno učvrstiti tržišnu poziciju jedne od vodećih cjelogodišnjih turističkih destinacija u regiji, poručuje direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld.
“Sudeći prema dosadašnjim rezultatima, po kojima je Zagreb bio među najposjećenijim odredištima u Hrvatskoj, očekivanja za cijelu turističku 2024. su optimistična, čemu u prilog ide i povećana potražnja turista te bogata ponuda kulturnih i zabavnih sadržaja i stalno poboljšavanje turističke infrastrukture. Naravno, ključni faktor u ostvarivanju očekivanja je stabilna i povoljna globalna situacija”, ističe u razgovoru za Hinu Bienenfeld uoči brojnih ljetnih događanja u Zagrebu koje organizira i podržava TZGZ (Turistička zajednica grada Zagreba).
Po dolascima i noćenjima turista Zagreb je u prvom kvartalu ove godine imao najbolji rezultat među svim destinacijama, za što direktorica TZGZ-a kaže da nije prva takva godina. Od početka 2024. do sredine lipnja posjetilo ga je više od 500 tisuća turista, koji su ostvarili milijun noćenja, što je za 13 i 8 posto više nego u istom razdoblju 2023.
Među strancima najviše turista je bilo iz SAD-a, kao rezultat promotivnih aktivnosti i suradnji s mnogim partnerima s tog tržišta, a osim turista koji su došli na odmor, primjetan je i rast kongresnih turista kao i kongresne ponude i skupova, u čemu je po zadnjim kompletnim podacima međunarodne organizacije International Congress and Convention Association (ICCA) za 2023. Zagreb na svjetskoj ljestvici pozicioniran na 65. mjestu ili za 13 mjesta bolji u odnosu na 2022.
Nastavak rasta kongresnog turizma u Zagrebu s očekuje i u 2024., odnosno premašivanje brojke od više od 820 poslovnih i drugih skupova koje je evidentirala TZGZ, a što je bilo i za 18 posto više nego u 2022.
“S obzirom da ne postoje egzaktni podaci pomoću kojih bi se mogao utvrditi točan udio odmorišnih i poslovnih gostiju, oslanjamo se na informacije iz vodećih zagrebačkih hotela u kojima se udio poslovnih gostiju kreće od 60 do 80 posto, dok u hotelima niže kategorije, privatnom i drugim oblicima smještaja ima više odmorišnih gostiju”, iznosi Bienenfeld.
Pet novih hotela
Na pitanje o smještajnim kapacitetima za turiste u Zagrebu, direktorica TZGZ-a kaže da je broj turističkih kreveta do sada u 2024. blago porastao u odnosu na 2023., za 3 posto, na ukupno nešto malo više od 21,2 tisuće, od čega je u hotelima oko 9.250 kreveta, a u privatnom smještaju oko 9.900.
Ističe da je Zagreb u 2023. i 2024. dobio pet novih i/ili preuređenih kvalitetnih hotela (Grand Zagreb, Met Boutique, art’otel, Zagreb Lenuzzi i Zonar), što svakako obogaćuje ponudu glavnog grada, a sa 39, na 40, narastao je i broj hostela.
O cijenama u Zagrebu Bienenfeld kaže da su zbog inflacije blago povećane, ali i da su i dalje konkurentne u usporedbi s drugim sličnim po veličini europskim metropolama.
“Kvaliteta usluga i ponude je na visokoj razini, što potvrđuju i pozitivne recenzije posjetitelja. Iako se i hotelijeri i ugostitelji u Zagrebu, kao i ostali u gospodarstvu suočavaju s izazovima inflacije i nedostatka radne snage te rastom svih troškova poslovanja, ipak se trude održati raznoliku i kvalitetnu ponudu koja odgovara potrebama i domaćih i stranih turista”, komentira Bienenfeld.
Oko brojnih obnoviteljskih/graditeljskih radova po Zagrebu i kako to doživljavaju turisti, odgovara da ih većina razumije da su radovi nužni za obnovu od potresa, poboljšanje infrastrukture i očuvanje kulturne baštine, a i TZGZ na svojim web stranicama redovno informira o novo obnovljenim ili trenutno zatvorenim kulturnim i ostalim institucijama zanimljivim turistima.
“Prigovora oko toga na našu adresu nema i vjerujem da turisti ni ne primjećuju određene nedostatke koje možda mi koji živimo u Zagrebu vidimo. Naprotiv, oni doživljavaju Zagreb kao mjesto ugodno za život, bogato zelenilom i povezano s prirodom, pa i s mediteranskim duhom prožetim austrougarskom tradicijom, što doprinosi privlačnosti grada i što turisti dosta hvale. Hvale također i kulturnu ponudu i sadržaje, kojih je sve više, a i za ljeto će ih biti dosta za sve uzraste i ukuse”, naglašava.
Privlačnost kulturne ponude i manifestacija
Zagreb kao cjelogodišnja destinacija, dodaje, svakog mjeseca nudi raznovrsna događanja, a s dolaskom toplijih dana, mnoge se manifestacije vraćaju na zagrebačke trgove, ulice i parkove, pa tako i open-air festivala Zagreb Classic s kojim u organizaciji TZGZ-a i partnera i počinje manifestacija Ljeto u Zagrebu.
Tome se pridružuju i već etablirani festivali poput InMusica, ali i višednevna događanja poput Dvorišta (koja ove godine slave deset godina), Ljeta u MSU, Večeri na Griču, Scena Amadeo, Okolo, razni koncerti domaćih i stranih izvođača i drugo.
Oko rada same TZGZ, na čijem je čelu Bienenfeld deset godina, kaže da prema Programu rada za 2024. očekuje oko 5 posto više prihode/rashode nego u 2023., pri čemu ne iznosi konkretne iznose, te da su glavni ciljevi dugoročni održivi rast i razvoj turističkog sektora u Zagrebu, kao i turističkih proizvoda poput ‘city break’, gastronomije, kulture, aktivnog, zdravstvenog i MICE (kongresnog) turizma.
Fokus je i na jačanju marketinške komunikacije, inovativnijeg sadržaja i kampanja, ali i na razvoju Zagreba kao inkluzivne i regenerativne destinacije s uvažavanjem lokalne zajednice.
U deset godina značajne promjene i porasti u zagrebačkom turizmu
“Promocija je naša primarna misija i gotovo cijeli proračun usmjeren je na različite aspekte prezentacije i predstavljanja Zagreba kao atraktivnog turističkog odredišta. U posljednjih deset godina, od 2014. do danas, zagrebački turizam prošao je kroz značajne promjene i razvojne faze. Ono što je možda svima najvidljivije je značajan porast broja turista – sa njih oko 903 tisuće u 2014., na više od 1,3 milijuna u 2023., što je porast od 45 posto”, naglašava direktorica TZGZ-a.
Za još veći postotak u tih deset godina, za 63 posto, u Zagrebu su porasla i noćenja, odnosno sa oko 1,5 milijuna u 2014., na 2,5 milijuna u 2023.
Tome je, smatra, pridonijelo unapređenje ukupne gradske i turističke infrastrukture, pa i otvaranje novih hotela, kojih je sada 30 posto više nego 2014. ili 69, kao i rast privatnog smještaja, sa oko tisuću, na više od četiri tisuće smještajnih jedinica.
Bienenfeld napominje i da TZGZ u svim godinama dosta ulaže i u digitalne platforme i kampanje te unapređenje web stranica, čime se znatno poboljšalo i korisničko iskustvo, a organizira i podržava brojna događanja, festivale i manifestacije koje privlače različite profile turista – od Adventa i Festivala svjetla, koji su već nadaleko poznati i među najboljima u Europi, do Zagreb Classica i drugih kulturnih te velikih sportskih manifestacija.
Kroz njihove brojne međunarodne suradnje i promotivne turističke kampanje Zagreb je stekao i veću prepoznatljivost, a kao jedini hrvatski grad izabran je i za sudjelovanje u misiji EU za 100 klimatski neutralnih i pametnih gradova do 2030. te je, prema istraživanju Europske agencije za okoliš (EEA), zauzeo visoko drugo mjesto po ukupnoj zelenoj infrastrukturi, zelenim urbanim područjima i drveću u konkurenciji 37 glavnih gradova.
“Time TZGZ prati i trendove koje je započela Europska komisija strateškim dokumentom Green Deal, te će kroz kampanje i u budućnosti naglasak biti upravo na zeleno i održivo. Zagreb je sada popularna destinacija među turistima iz cijelog svijeta, a značajan broj priznanja i nagrada svjedoči o njegovom rastućem međunarodnom značaju”, zaključuje Bienenfeld.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare