Registracija kamiona u Sloveniji jeftinija i do 10.000 kn

Ekonomija 23. tra 201514:46 > 14:50
MorgueFile/ilustracija

Predstavnici Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika trebali su u srijedu imati sastanak u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, ali im je on večer prije jednostrano otkazan.

To je za njih bilo kao ulje dodano na vatru izazvanu povećanjem trošarina pa potom i posljednjim poskupljenjem goriva. Udruga je nešto ranije uzburkala javnost pozivom svojim članicama da zbog toga gorivo toče u Sloveniji i drugim susjednim zemljama, a priprijetili su i pozivom na blokadu cesta i zaustavljanjem teretnog prometa.

No kada smo se već skupili, održali smo sjednicu upravnog odbora udruge i upozorili na dvije teme. U situaciji u kojoj imamo rast cijene goriva i pad vrijednosti eura mi prijevoznici, a činimo sedam posto od ukupnog broja svih zaposlenih u Hrvatskoj, na gubitku smo – upozorava Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge.

Vlado Brajko, prijevoznik iz Đakova, koji u ovoj udruzi predstavlja članstvo Slavonije, kaže kako se očekuje da Vlada reagira na činjenicu da zemlje u okruženju, pa posljedično tome i njihova konkurencija, imaju mnogo jeftinije fiksne troškove.

PROČITAJTE JOŠ

”Što znači da je i do deset tisuća kuna jeftinija registracija po jednoj prijevoznoj jedinici. Tražimo od Ministarstva i Vlade da korigiraju naše cijene jer u takvoj situaciji jednostavno prestajemo biti konkurentni”, kaže Brajko.

I to je istina. Primjerice registracija kamiona, kao najskuplja stavka u cijeloj priči u Hrvatskoj je na razini tri tisuće eura, u Sloveniji – 1200 eura. K tome, ondje prijevoznik na kraju godine može računati i na povrat trošarina na gorivo. Hrvatski ne. U Hrvatskoj se kamion mora registrirati svake godine, u drugim zemljama je uobičajeno – svake druge godine.

Stoga ne čudi sve otvorenije razmišljanje domaćih prijevoznika da svoje kamione preregistriraju u inozemstvu. To je tehnički izvedivo na način da se u drugoj zemlji otvori tvrtka. To uostalom nije ništa novo. Praksa je to Austrije, Italije i Njemačke. U ovoj potonjoj prijevoznici su se “preselili” u Slovačku, gdje su im svi fiksni troškovi jeftiniji nego u matičnoj zemlji, piše Glas Slavonije.