Prodajni stručnjak Emil Pavić i novinar Miroslav Kuskunović gostovali su u Točki na tjedan kod naše Nataše Božić. Osvrnuli su se na izjavu ministra gospodarstva Ante Šušnjara koji je apelirao na potrošače da bojkotiraju trgovce koji neopravdano podižu cijene kao i na potrošačku odgovornot općenito.
Ministrovu izjavu da bismo trebali bojkotirati trgovce koji nabijaju cijenu ocijenio je nekvalitetno izrečenom, ali ne i netočnom.
“Mi puno trošimo na stvari koje nisu samo hrana. Košarica je porasla za 30 posto, ali u toj osnovnoj košarici nije sve što svakodnevno koristimo”, započinje Emil Pavić.
Njegova poruka je, smatra, “pazite kako trošite, suspregnite se kako bi s tom odlukom zauzdali rast cijena.”
Previše kupujemo
Osvrčući se na potrošnju koja je nezabilježeno velika usprkos inflaciji koja je najveća u Europi, Pavić smatra da se tu radi o sociološkom fenomenu, a ne samo o pitanju kupovne moći.
“Nama je odlazak u shopping društveni događaj. Mi upražnjavamo vrijeme kupovanjem stvari, a koristimo svega 20 posto stvari koje posjedujemo”, otkriva prodajni stručnjak.
“Ne možemo optužiti ljude da su direktno krivi, ali pristajanjem na ove cijene – jesu. Oni gunđaju, ali pristaju”, govori i podsjeća: “Kako su talijanski potrošači to riješili? Bojkotirali su vlastitu tjesteninu koja je simbol nacije. Oni su smanjili potrošnju kad je drastično počela poskupljivala i sad imamo rezultat; žitarice su na nekim normalnim razinama”, podsjeća.
Jeftiniji proizvodi u Njemačkoj
Zašto su proizvodi domaćih proizvođača skuplji kod nas nego u inozemstvu?
“Nijemci kad dolaze u RH vjerojatno imaju istu strategiju kako bi istisnuli druge proizvođače koji drže monopol”, procjenjuje Kuskunović.
Pavić smatra da proizvođači idu na emociju, a da se iza niskih cijena u inozemstvu krije činjenica da su na njihovom velikom tržištu, naši brendovi – nepoznati.
Problem malog tržišta
“Mi imamo problem malog tržišta, malenog volumena”, ističe Pavić i napominje da i zabrana rada nedjeljom doprinosi visokim cijenama jer otežava pokrivanje troškova: “Daj da se radi, daj da se vrti taj novac”, govori prodajni stručnjak.
Jedini izlaz koji vidi Pavić je – recesija. “To je totalno nepopularno, ali treba nam to hlađenje motora. EU, odnosno Europska centralna banka drži jeftin novac, a posla ima koliko hoćete. Njemačka proizvodnja je pala, a nezaposlenost je na 3.5 posto. Kako to objasniti? Vjerojatno je politika da će se ići da se radi, da je puna zaposlenost pa da svi imaju manje”, ocjenjuje Pavić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!