Bizarnost američkih carina: Ova stvar prelazi granicu šest puta

Auto 06. tra 202518:00 0 komentara
granica kanade i sad-a
Jason Redmond / AFP

U proizvodnji američkog klasika, pick-upa Ford F-150, sudjeluju čak 24 države.

SAD je uveo carine na sve uvozne automobile i dijelove u visini od 25 posto. To znači da nema vozila, pa čak i onih koja se proizvode u SAD-u, na koja se neće primjenjivati carine. Jednostavno, autoindustrija je složen proces, koji uključuje niz partnera i kooperanata. Dovoljno je pogledati samo jedan dio vozila. Wall Street Journal je pratio putovanje jedne klipnjače za i otkrio koliko je cijela priča kompleksna, piše HAK Revija.

Započinje sa sirovim aluminijem u Michiganu, koji ide u Ontario na izlijevanje i strojnu obradu. Potom se vraća u SAD na doradu, putuje u Meksiko na daljnju obradu, vraća se na sjever SAD-a u Wisconsin radi sklapanja s prstenom i završava u Michiganu gdje se ugrađuje u motor. Taj se motor potom šalje u Ontario, gdje se konačno stavlja u gotovo vozilo za SAD ili Meksiko.

To je ukupno šest međunarodnih prijelaza samo za jednu komponentu, sa šest potencijalnih tarifnih udara ako Meksiko i Kanada uzvrate i šest podsjetnika na to koliko krhki mogu biti globalni opskrbni lanci kada se politika promijeni preko noći.

The Wall Street Journal nedavno je objavio da u proizvodnji američkog klasika, pick-upa Ford F-150, sudjeluju čak 24 države. Sastavlja se u Michiganu i Missouriju, ali gume dolaze iz Južne Koreje, aluminijski naplatci iz Meksika, poluosovine iz Kanade…

Prema procjenama Cox Automotivea i Barclaysa, samo zbog meksičko-kanadskih graničnih prijelaza tarifa bi mogla dodati oko 3000 dolara na cijenu vozila proizvedenog u SAD-u. Dodajte još 400 USD od carina na čelik i aluminij, plus još uvijek rastuće troškove dodatnih pristojbi za određene dijelove ili odmazdu trgovinskih partnera pa bi cijena automobila mogla biti mnogo viša.

Zagovornici carina tvrde da će se tako stvoriti radna mjesta poticanjem proizvođača automobila da vrate proizvodnju kući. Ali analitičari sugeriraju da bi se više moglo ulagati u robotiku i automatizaciju, a da su nova radna mjesta iluzija.

Privremeno pauziranje meksičko-kanadskih tarifa samo povećava zbrku.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!