Djeca koja provode sate pred ekranima moglaa bi sporije učiti rješavati probleme i komunicirati, upozorava istraživanje.
Znanstvenici s japanskog sveučilišta Tohoku otkrili su da je duže vrijeme ispred ekrana povezano s kašnjenjem u razvoju.
Rekli su da su oni koji su sjedili ispred TV-a ili tableta više od četiri sata dnevno tijekom prve godine ili nešto stariji doživjeli kašnjenje u razvoju. Međutim, nakon četvrte godine, njihove društvene i osobne vještine i rješavanje problema su bile jednake njihovim vršnjacima, prenosi The Sun.
Istraživači su bili podijeljeni između dvije vjerojatne teorije.
Prema jednoj teoriji mališani koji su više vremena provodili pred ekranom jednostavno su sustigla drugu djecu.
Druga teorija tvrdi da je veća vjerojatnost da će mališani koji su već imali problema s društvenim i osobnim razvojem biti stavljeni pred ekran.
Stručnjaci su primijetili da su se jezične vještine neke djece poboljšale ako su se njihovi ekrani koristili u obrazovne svrhe.
Istraživanje je provedeno na 7.097 djece na Sveučilištu Tohoku u Japanu. Roditelji su ispunjavali upitnike prateći razvoj svog djeteta.
Autor studije dr. Taku Obara zaključio je: “Dulje vrijeme provedeno ispred ekrana u dobi od jedne godine povezano je s razvojnim kašnjenjem u komunikaciji i rješavanju problema u dobi od dvije i četiri godine.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!