Spektakularan neuspjeh samoposlužnih blagajni: Što je otišlo po krivu?

Ekonomija 17. sij 202407:29 0 komentara
Charles Stirling / Alamy / Alamy / Profimedia

Za kupce je samoposlužna blagajna trebala pružiti praktičnost i brzinu. Trgovci su se nadali da će im donijeti velike uštede. Jer zašto plaćati šest djelatnika kada možete platiti jednog da nadgleda klijente koji sami skeniraju proizvode? Međutim tehnologija samonaplate kolosalno je podbacila

Tvrdi se to u BBC-jevom tekstu koji opisuje iskustva sa samoposlužnim blagajnama u Velikoj Britaniji i SAD-u. Kupci i dalje stoje u redovima ispred običnih blagajni. Njihove ‘pametnije’ inačice slabo se ili nikako koriste i često su u kvaru. Tehnologija je, barem u ovom slučaju, izazvala više problema nego što vrijedi, prenosi tportal.

“Nije isporučeno ništa od onoga što je obećano. Trgovine su samonaplatu vidjele kao nešto uzbudljivo, nešto što će im smanjiti troškove – samo trebaju zavesti kupce novom tehnologijom. Ali pokazalo se da to ljudi ne žele i treba im pomoć kad koriste samoposlužne blagajne. Na kraju trgovački lanci ne da štede, već gube novac”, rekao je Christopher Andrews, izvanredni profesor i voditelj odsjeka sociologije na Sveučilištu Drew u SAD-u te autor knjige ‘The Overworked Consumer: Self-Checkouts, Supermarkets, and the Do-It-Yourself Economy’.

Mnoge maloprodaje tvrtke uložile su milijune – ako ne i milijarde – dolara u tehnologiju samonaplate, za koju Andrews kaže da je razvijena tijekom 1980-ih, a počela se pojavljivati ​​u trgovinama 1990-ih. Unatoč troškovima njihove ugradnje, mnogi trgovci sad od tih ‘pametnih’ blagajni dižu ruke. Walmart je uklonio neke da bi spriječio krađu, a lanac supermarketa Booths u Velikoj Britaniji također je smanjio broj samoposlužnih blagajni jer kupci kažu da su spore i nepouzdane.

Dollar General, jedan od najbrže rastućih trgovaca na malo u SAD-u, također preispituje svoju strategiju. U 2022. taj diskontni lanac uvelike se oslanjao na tehnologiju samonaplate – nije bilo neuobičajeno vidjeti samo jednog ili dva zaposlenika kako rade u cijeloj trgovini Dollar Generala u nekim područjima. Unatoč ulaganju, sada planiraju povećati broj zaposlenih u trgovinama, ‘a posebno na blagajnama’, rekao je izvršni direktor tvrtke Todd Vasos.

Neki američki trgovci na malo navode krađu kao motiv za odbacivanje blagajni bez osoblja. Podaci pokazuju da trgovine koje koriste tehnologiju samonaplate imaju stope gubitaka dvostruko veće od prosjeka industrije. Stručnjaci kažu da je još jedan neuspjeh tehnologije samonaplate taj što u mnogim slučajevima jednostavno ne dovodi do uštede troškova kojoj su se tvrtke nadale.

Potrošači žele da ova tehnologija radi i dočekali su je raširenih ruku. U anketi, provedenoj 2021. na 1000 američkih kupaca, 60 posto ih je reklo da radije koriste samostalnu blagajnu nego onu s djelatnikom kada imaju izbor, no 67 posto njih imalo je neki problem prilikom samonaplate. Opet, bez obzira na frustracije s novom tehnologijom, mnogi veliki maloprodajni lanci u SAD-u i Velikoj Britaniji vjerojatno će zadržati samoposlužne blagajne zbog nepovratnih troškova.

“Potrošili su na njih i još uvijek se nadaju da će uspjeti pridobiti kupce da ih više koriste”, kaže Andrews.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!