Miro Križan, voditelj Odjela pravnih i kadrovskih poslova Agencije za elektroničke medije, objasnio je za N1 kakve bi bile opcije da se u Hrvatskoj pokrene natječaj za dodjelu još jedne televizijske koncesije.
Križan je opisao kako bi tekao novi takav natječaj.
“Vijeće za elektroničke medije raspisuje koncesije temeljem podataka o tome postoje li slobodni kapaciteti i temeljem tehničkih uvjeta koje nam daje HAKOM i mrežni operater”, kazao je.
Na pitanje reportera stoji li da postoji još jedna slobodna koncesija na raspolaganju, Križan je odgovorio:
“Mislim da postoji jedan slobodni kapacitet na nacionalnoj razini.”
Reporter N1 je konstatirao da prije sedam godina nije bilo ponuđača za tu koncesiju.
“Tako je”, potvrdio je Križan i nastavio:
“Traži se s jedne strane vanjski poticaj, s druge strane i dozrijevanje odluke unutar samog Vijeća (za elektroničke medije) da Vijeće donese odluku da je pozitivno i dobro raspisati (natječaj).”
“Kad Vijeće dođe do tog uvjerenja, razmatrajući sve potrebne elemente, i stanje na tržištu i potrebe korisnika i ukupan pad, rast prihoda, konjunkturu, tada će na temelju tehničke podloge koju priprema HAKOM, pripremiti javni natječaj tako da prvo utvrdi da postoji javni interes i napraviti studiju opravdanosti”, kazao je Križan.
Što se tiče “vanjskog poticaja”, reporter je konstatirao da je N1 već izjavio da je spreman natjecati se za javnu koncesiju.
“Trebate se obratiti Vijeću, Vijeće će to razmotriti”, uzvratio je Križan.
Koliko bi trebalo za “dozrijevanje odluke” Vijeća? Koliko bi sve to trajalo?
“Općenito raspisivanje, utvrđivanje potrebnih uvjeta za pripremne radnje, prikupljanja ponuda i donošenja odluka, jedan je proces koji traje neko vrijeme. Čak i kada bi se danas, recimo, donijela odluka da se ide u tom pravcu, proces uz optimalne uvjete ne bi bio kraći od šest mjeseci”, odgovorio je Križan.
“Tehnički i administrativno to je proces koji traje čak i kad nemate otežavajuće uvjete kao što su pandemija, potres, pad prihoda na televizijskom tržištu, čitav niz drugih stvari koje sve utječu na tijek tog procesa”, rekao je dalje:
“Jednom kad se raspiše obavijest o namjeri davanja koncesije, tada su svi koji ispunjavaju zakonske uvjete, pozvani da u jednom otvorenom, transparentnom procesu dostave svoje ponude.”
“Kad bi takva odluka bila donijeta danas, postupak dodjele koncesije ne bi bio gotov za kraće od šest mjeseci”, još je jednom tijekom komentara za N1 podvukao.
“Siguran sam da Vijeće kontinuirano evaluira ono što je potrebno za donošenje takve odluke. Ali to je na njima”, dodao je i potom se osvrnuo na konkretno stanje na tržištu:
“Postoje neka istraživanja o tome da konkretno u protekloj godini skoro nitko nije imao rast oglašivačkih prihoda, mislim da je cijelo televizijsko tržište doživjelo oštar pad.”
“Pandemija sigurno da nije olakšala poslovanje nakladnicima televizije i općenito medija”, kazao je.
Što se tiče poticaja u smislu signala iz javnosti koja bi bila zainteresirana za raspisivanje još jedne nacionalne televizijske koncesije, Križan je odgovorio:
“Sigurno da poticaji iz javnosti vrijede.”
“Mislim da svatko treba voditi računa o tome da se oglasi u svoju korist i koristiti sve legitimne i zakonite načine borbe”, zaključio je u izjavi za N1.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare