Bečko poduzeće za javni prijevoz ove jeseni i zime namjerava uvesti nove mjere uštede energije. Već se godinama provode brojne mjere kako bi se energija dugoročno uštedjela.
Gradski je prijevoz u Beču ekološki sve prihvatljiviji. Unatoč porastu broja putnika i razvoju mreže javnog prijevoza austrijska prijestolnica uspijeva brojnim inovacijama poticati održivi razvoj javnog prijevoza, a već se godinama ulaže i u energetsku učinkovitost. S obzirom na aktualnu energetsku krizu bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ove jeseni i zime namjerava provesti nove mjere uštede energije kako bi smanjilo potrošnju i prilagodilo se situaciji. Tako bi se trebalo uštedjeti oko deset posto godišnjih potreba za energijom na stanicama te u drugim zgradama bečkog poduzeća.
Nove mjere obuhvaćaju snižavanje temperature u tramvajima, vlakovima podzemne željeznice i poslovnicama za dva stupnja Celzijeva. Osim toga, u Beču planiraju smanjiti rasvjetu na stanicama. Umjetnička djela koja krase stanice više neće biti posebno osvjetljena, a svjetleći natpisi poduzeća više neće biti upaljeni. Na stanicama i u vozilima nastavlja se zamjena energetski neučinkovitih svjetiljki LED tehnologijom, a u zgradama će se postaviti prekidači s vremenskom sklopkom i senzori pokreta. Također će se optimizirati rad ventilacijskih sustava. U glavnom gradu Austrije predviđaju da će ovim mjerama uštedjeti oko jedanaest GWh godišnje, što odgovara godišnjoj potrošnji električne energije oko 3.000 kućanstava s četiri člana. Na grijanju bi trebali uštedjeti oko 6 GWh.
Bečko poduzeće za javni prijevoz već dugo provodi brojne mjere kako bi dugoročno uštedjelo energiju. Tako godinama postavljaju fotonaponske sustave na svoje krovove. Do 2025. na krovovima površine 70.000 metara kvadratnih trebalo bi biti instalirano ukupno 20 solarnih elektrana. Potrošnja energije smanjena je i modernizacijom autobusnog voznog parka, a velike su uštede energije dosad ostvarene i zahvaljujući efikasnijem korištenju energije nastale prilikom kočenja tramvaja. Energija nastala prilikom kočenja vlakova podzemne željeznice također pridonosi održivosti bečkog javnog prijevoza. Ta se energija pretvara u struju te se koristi za pokretanje ostalih vozila u blizini kao i za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete na postajama bečkog metroa. Poduzeće također ulaže u edukaciju svojih vozača kako bi podigli svijest o štedljivom načinu vožnje i korištenju energije kočenja, izvijestio je Inozemni ured Grada Beča.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!