Kaos u Njemačkoj zbog jeftinih karata

Svijet 08. lip 202207:47 > 13:21
Christof STACHE / AFP

Polovica Nijemaca neće koristiti sredstva javnog prijevoza za vrijeme trajanja akcije subvencioniranih mjesečnih karata koja je na snazi od početka lipnja i koja je prouzročila velike probleme i gužve u lokalnom prometu, proizlazi iz ispitivanja javnog mnijenja objavljenog u srijedu.

Četrdeset i devet posto ispitanih je izjavilo da ni u kom slučaju neće koristiti javni prijevoz u sljedećim mjesecima, a 18 posto će izbjegavati javni prijevoz, proizlazi iz ispitivanja što ga je za novinsku agenciju dpa proveo institut Yougov.

Samo 21 posto ispitanih je izjavilo da neće izbjegavati sredstva javnog prijevoza.

Od 1. lipnja građani mogu koristiti mjesečne karte javnog prijevoza po sniženoj cijeni od 9 eura. Ove karte vrijede u svim sredstvima javnog prijevoza na području cijele Njemačke.

VEZANA VIJEST

Akcija je dio vladinog plana rasterećenja građana zbog poskupljenja energenata. U isti paket spada i smanjenje cijena goriva kao i jednokratna pomoć od 300 eura za ublažavanje posljedica povećane cijene energenata.

Akcija sa subvencioniranim kartama bi trebala trajati do kraja kolovoza i ukupno će porezne obveznike stajati 2,5 milijardi eura.

Od uvođenja subvencionirane karte mjesečnog prijevoza zbog velike navale putnika dolazi do teških poremećaja u javnom prijevozu, posebno u lokalnim vlakovima.

Tijekom proteklog vikenda, koji je zbog praznika Duhova trajao tri dana, zbog opterećenja je došlo do ukidanja brojnih vlakova, posebice onih koji prometuju u smjeru turističkih područja na Sjevernom i Baltičkom moru te Alpama.

Kako je izvijestio Fenix magazin, u Stendalu u Saskoj-Anhaltu su zbog kaosa na željezničkom kolodvoru morali intervenirati policajci. Policajci su morali intervenirati zbog putnika koji nisu željeli napustiti prenatrpani vlak.

Akcija pojeftinjenih mjesečnih karata naišla je i na brojne kritike kao nepromišljena i nedovoljno pripremljena. Udruge putnika u javnom prijevozu smatraju da se novac utrošen za subvenciju ovih karata mogao svrsishodnije potrošiti na modernizaciju željezničke infrastrukture.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.