Most: Zašto ministar Božinović pomaže monopol CVH-a?

Vijesti 07. sij 201817:46 > 17:50
Patrik Macek/PIXSELL

Most nezavisnih lista upozorio je javnost i nadležna tijela na poslovanje Centra za vozila Hrvatske, koji je, kako kažu, svoj monopolistički položaj prije par dana proširio novim ovlastima zahvaljujući odluci ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića.

U Mostu ističu kako je netransparentno i u najmanju ruku sumnjivo, toj privatnoj tvrtki s javnim ovlastima dodijeliti poslove vezane uz registraciju vozila i prijenos vlasništva, što je do sada obavljalo Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

Politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako je Centar za vozila Hrvatske u 2016. godini imao prihod od preko 500 milijuna kuna, od čega za 38 milijuna kuna čiste dobiti i to bez novog proširenja poslovanja.

„Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke. Oni su pak odmah podigli cijene nekih usluga koje su i do tri puta skuplje nego što su bile dok ih je obavljao MUP. Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna“, kaže Grmoja.

U Mostu ističu kako položaj Centra za vozila Hrvatske dva i pol desetljeća intrigira svojom vlasničkom strukturom i činjenicom da je istovremeno i ovlašteno tijelo i regulator tržišta, što su nespojive uloge.

„Obavlja sve poslove vezane uz tehnički pregled, kontrolira stanice za tehnički pregled vozila, dijelom je i vlasnik nekih stanica, a istovremeno je i privatno dioničko društvo, te drže tri četvrtine tržišta. Ovu nevjerojatnu monopolističku poziciju, ministar Božinović dodatno je „zakucao“ dajući im dodatne ovlasti. Nakon ovakvog poteza, pričati o slobodnom tržištu, tržišnoj i poduzetničkoj slobodi, zaista je licemjerno. Na kraju, usluge privatne tvrtke pretpostavljaju se i državnoj blagajni, tako da su očito to isti, premreženi interesi“, rekao je Nikola Grmoja.

Sumnju u poslovanje Centra za vozila Hrvatske u hrvatskom Saboru je iznosio i Mostov zastupnik Miro Bulj. Iz MUP-a su stizali odgovori kako sve funkcionira po zakonu.

“Baš kao što i ministar Božinović tvrdi kako su ovim potezom građani na dobitku, jer u kraćem vremenu i na jednom mjestu mogu obaviti tehnički pregled i registraciju. O poskupljenju usluga i netransparentnom slijevanju novca poreznih obveznika u privatne džepove, naravno, nema ni riječi”, kažu iz Mosta.