Unatoč drastičnim kaznama, u Splitu povećan broj poginulih u prometu

Vijesti 16. velj 202019:30 > 20:09
N1

Da bi prometne nesreće i crnu statistiku svela na najmanju moguću mjeru, prije sedam mjeseci donijet je novi Zakon o sigurnosti prometa s daleko drastičnim kaznama. I dok policija tvrdi da daje dobre rezultate, u Splitu je prošle godine u prometnim nesrećama teško ozlijeđeno gotovo stotinu, a poginulo šest osoba, dok je prije sedam godina broj poginulih bio dvostruko manji. Policija tvrdi kako je stastistika varljiva jer je ukupni broj nesreća smanjen, građani krive taksiste i mlade vozače, a mi smo provjerili što kaže i struka.

U prosjeku dva puta tjedno prošle su se godine u Splitu događale prometne nesreće u kojima je netko bio teško ozlijeđen.

Dojam sigurnosti posebno narušava porast broja smrtnih slučajeva. U 2013. godini ukupno je u Splitu bilo oko 1300 prometnih nesreća u kojima su teže povrijeđene 94 osobe, a tri su smrtno stradale. U 2019. bilo ih je gotovo 300 manje, ali je teže povrijeđena jedna osoba više i dvostruko ih je više poginulo.

Iz policije naglašavaju kako je statistika varljiva i podložna interpretacijama. Kažu, smanjio se broj prometnih nesreća, dijelom i zbog naših aktivnosti, što potvrđuje i struka, ali broj poginulih je nedvojbeno narastao. Zašto je to tako? Svatko ima svoj odgovor.

Božo iz Splita kaže: “Ima puno rupa na cesti koje nisu primjerene, a i mi koji vozimo bi daleko trebali biti oprezniji”

Stipan identificira tri problema: “Puno je više vozila, mladi su neoprezniji, stariji su, kako bih rekao, nisu više toliko sposobni”

Da tempo života i dob vozača ipak nemaju veze s povećanim brojem smrtnih slučajeva na splitskim cestama, tvrdi čovjek koji je proveo stotine očevida i još često pomaže policiji.

Stanko Smodlaka, prometni stručnjak kaže kako su alkohol, prolazak kroz crveno i brzina još uvijek glavni uzroci nesreća.

“Ima i drugih razloga, nemojmo sve na vozače. Ovaj grad i ova država moraju osigurati da se promet normalno odvija, staviti kamere na semafore, to više nije skupo”, kaže Smodlaka.

Bilo bi dobro i neke semafore zamijeniti kružnim tokovima, ali prije svega provesti detaljnu analizu, u protivnom će se, crna statistika, smatra, još i pogoršati. 

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.