“Mnogi strojovođe nakon gubitka zdravstvene sposobnosti ipak dobiju uvjerenje”

Vijesti 12. ruj 202217:46 0 komentara
N1

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan gostovao je u Newsroomu i komentirao sudar vlakova kod Novske.

“Prvo bih izrazio sućut obiteljima poginulih. Na žalost, kroz medije se krenulo komunicirati da je sve bilo ispravno, a naša saznanja su sasvim drugačija. Vidimo da signali nisu bili ispravni, a na to pokazuje i brzinomjerska traka. Strojovođa je postupao po dobivenim nalozima, a onda, kod režima upravljanja nijedan signal nije bio u položaju ‘oprez’ ili ‘stoj’. Vozio je kroz crvene signale, što je upućivalo da je dobio obavijest da može nastaviti vožnju. Ako nije, onda su očito ti nalozi jednostavno zaveli i sebi je predočio drugačiju sliku”, rekao je.

VEZANE VIJESTI

Kako navodi, sumnjaju da nije dobio neku važnu obavijest.

“Stao je pred neosiguranim cestovnim prijelazom i nastavio vožnju te naišao na prvi crveni. Radi se o iskusnom strojovođi koji si ne bi dozvolio da prođe kraj tog signala. U daljini je vidio jedan, dva ili tri crvena, i to je vjerojatno upućivalo da se ne radi o vožnji u automatskom pružnom bloku”, rekao je.

Tvrdi da su “uzroci negdje drugdje”.

“Smatramo da je trebao stati pred tim svjetlosnim signalima, nastavio je voziti. Istraga će pokazati kakvo je pravo stanje. Pitanje je da li osoblje imalo indicije kada je prošao kroz prvi prostorni signal, oni su već tada morali reagirati. Radi se o desetak minuta, pa je upitno koliko se može reagirati”, rekao je.

Kaže da je strojovođa trebao doći do kolodvora Novske prije nastavka vožnje.

“Ne apeliramo na to da je teretni vlak stao neispravno, ali želimo skrenuti pozornost na Agenciju za sigurnost prometa, da ljudi koji su imali izgubljenu zdravstvenu sposobnost, kasnije opet upravljaju vlakovima”, rekao je.

Kaže da je zanimljivo to da veliki broj strojovođa nakon gubitka zdravstvene sposobnosti za vožnju, nakon mjesec dana ponovo dobivaju uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti.

“Ovdje se govori o starosti vlaka, a ta ista agencija daje dozvolu privatnom prijevozniku s lokomotivom starom 50 godina. To upućuje na spregu agencija i privatnika”, rekao je.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!