Nakon skandala za trećinu pala operativna dobit brenda VW

Ekonomija 28. srp 201612:59 > 13:01
REUTERS/Suzanne Plunkett

Volkswagenov temeljni odjel automobilskog poslovanja - brend VW, u prvoj je polovini ove godine zabilježio oštar pad operativne dobiti u odnosu na godinu ranije, i to za više od trećinu, na 900 milijuna eura, pokazalo je poslovno izvješće objavljeno u četvrtak.

U kompaniji među glavnim razlozima slabije dobiti navode troškove povezane sa skandalom oko lažiranja emisija ispušnih plinova i slabiju prodaju automobila, čiji je utjecaj nadjačao dobitke ostvarene programima smanjenja troškova u poslovanju.

Najveći europski proizvođač automobila pod pritiskom je da ostvari veće uštede kako bi osigurao što veća sredstva za podmirenje milijardi dolara troškova nakon što je u rujnu prošle godine priznao da je u oko 11 milijuna dizelskih automobila diljem svijeta instalirao nezakonite softvere kojima je lažirana razina emisija ispušnih plinova. U iznosu od 1,5 milijarde eura brend VW podnio je najveći teret od 2,2 milijarde eura dodatnih rezervacija koje je Volkswagen Grupa izdvojila u razdoblju od siječnja do lipnja ove godine, izvijestili su iz VW-a.

U cilju osnaživanja branda, koji po profitabilnosti zaostaje za Toyotom i PSA Peugeot Citroenom, VW nastoji ubrzati razvoj modela, intenzivirati smanjenje troškova u poslovanju i ustupiti veću ovlast regionalnim operacijama radi učinkovitijeg ciljanja tržišta.

Volkswagen Grupa ujedno je potvrdila smjernice za 2016. godinu prema kojima očekuju da će im godišnji prihodi pasti za čak pet posto zbog slabije potražnje u Južnoj Americi i u Rusiji, kao i zbog promjenjivih valutnih tečajeva. Procjenjuju da će operativna marža na razini grupe iznositi između pet i šest posto, nasuprot šest posto u 2015. godini, prilagođeno za izvanredne stavke.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.