Manje njemačkih kompanija planira podići cijene u idućim mjesecima, pokazala je najnovija anketa instituta ifo, što znači da bi rast potrošačkih i proizvođačkih cijena trebao usporiti.
Ifov indeks očekivanja cijena spustio se u prosincu za 4,9 bodova u odnosu na studeni, na 40,3 boda.
To bi značilo da je u prosincu 40 posto anketiranih kompanija procijenilo da će podići cijene svojih proizvoda.
Najviše se smanjio indeks u prerađivačkoj industriji i u građevinarstvu, s 53,3 na 42 boda, odnosno s 38,4 na 28,3 boda.
Sličan trend ifo je detektirao i u uslužnom i u maloprodajnom sektoru.
“To znači da će rast proizvođačkih i potrošačkih cijena vjerojatno postupno usporavati u idućim mjesecima”, rekao je Timo Wollmershauser, voditelj ifovog odjela za prognoze.
No, cijene će i dalje snažno rasti, upozorio je.
Najviše kompanija očekuje poskupljenja u sektoru maloprodaje hrane, prema vrijednosti indeksa od 83,7 bodova. Njihov je udio ipak manji nego u studenome kada je indeks iznosio 94,7 bodova.
Inflacija u Njemačkoj naglo je usporila na kraju 2022., na 8,6 posto, zahvaljujući nižim cijenama energije i nastojanjima vlade da podijeli teret računa za energiju s građanima.
Usporio je i rast proizvođačkih cijena, s 34,5 posto u listopadu na 28,2 posto u studenome.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!