Novi elektromotorni vlakovi voze hrvatskim prugama, evo po čemu su posebni

Ekonomija 27. lip 202307:09 1 komentar
N1

U sklopu projekta “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima” u promet je pušteno svih 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz, a nastavlja se proizvodnja 10 vlakova za regionalni prijevoz, priopćeno je u ponedjeljak iz HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP).

Projekt “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima” sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., ukupna procijenjena vrijednost projekta je 171,7 milijuna eura, a EU potpora iznosi 116,8 milijuna eura.

S obzirom da je u sklopu projekta predviđena isporuka 11 vlakova za gradsko-prigradski i 10 vlakova za regionalni prijevoz, nastavlja se proizvodnja regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama Zagreb – Novska – Vinkovci – Tovarnik, Zagreb – Sisak – Novska, Zagreb – Koprivnica, Zagreb – Karlovac – Ogulin – Rijeka, Vinkovci – Vukovar i Zagreb – Zabok.

U drugoj polovici srpnja u prometu će biti prvi vlak za regionalni prijevoz, najavlju iz HŽ Putničkog prijevoza. Prvi, pak, vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz, koje je proizvela tvrtka Končar-Električna vozila, u promet su pušteni u prosincu 2022.

Elektromotorni vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz postižu brzinu do 160 kilometara na sat, a pomoću sustava rekuperativnog kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu, piše Poslovni.hr.

Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije od oko 26 posto od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se postiže veća energetska učinkovitost, objašnjava se u priopćenju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare