Koliko su stari hrvatski automobili u usporedbi s EU-om? Slovenci nas šiju, ali ima i jedna utjeha

Auto 25. lis 202320:10 0 komentara
Boris Scitar/PIXSELL / ACEA

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), prosječna starost hrvatskog automobila u 2022. iznosila je 13,29 godina, no gdje nas to stavlja u usporedbi s drugim zemljama EU-a?

U Europskoj uniji registrirano je gotovo 250 milijuna osobnih automobila, pokazuje izvješće ACEA-e, Europskog udruženja proizvođača automobila, iz 2021. godine.

Flota osobnih automobila u EU porasla je 2021. za 1,2 posto u odnosu na godinu prije u svim zemljama, izuzev  Slovenije (pad za 4,1 posto), dok je najviši porast zabilježen u Slovačkoj – 8,2 posto.

Prosječna starost automobila u EU-u

Koliko su stara vozila registrirana u zemljama EU-a? Prema izvješću, u 2021. europski prosjek bio je 12 godina za automobile i kombije te 12,7 godina za autobuse i 14,2 godine za kamione.

Prema podacima ACEA-e, broj osobnih automobila u Hrvatskoj u 2021. iznosio je 1.794.352, broj kombija bio je 162.644, autobusa je bilo 5.136, a kamiona 51.072.

Što se starosti tiče, Hrvatska je bila nešto iznad prosjeka EU-a. Tako je prosječna starost osobnih automobila iznosila 13 godina, kombija 11 godina, kamiona 14,3 godina, te autobusa 11,7 godina.

Dodajmo i da su Hrvati bili najvjerniji dizelu (55 posto svih osobnih automobila), dok iza toga slijedi benzin (40 posto). Električna vozila čine tek 0,2 posto svih osobnih automobila, plug-in hibridna 0,1 posto i hibridna 0,8 posto. Napomenimo i da je 3,4 posto automobila bilo pokretano plinom (LPG).

Prosjek EU-a nešto više ide u korist benzinaca (51,1 posto), drugi su dizelaši (41,9 posto), električnih je 0,8 posto, plug-in hibrida 0,7 posto, a hibrida 2,3 posto.

Kako stoje druge zemlje EU-a?

U usporedbi s Hrvatskom, ali i prosjekom EU-a, vozni park u Sloveniji bio je nešto mlađi u 2021. godini. Osobni automobili u prosjeku su imali 11 godina, kamioni 9,7 godina, a kombiji i autobusi 9,9 godina.

ACEA

U Sloveniji je bilo registrirano nešto više od 1,2 milijuna osobnih automobila, gotovo 95 tisuća kombija, nešto manje od 36 tisuća kamiona i 2.502 autobusa.

Za utjehu nam je da starije automobile voze naši susjedi Mađari. U prosjeku su stari 14,5 godina, kombiji i kamioni su oko 2 godine stariji od naših (12,8 godina), dok su autobusi nešto bliži (12 godina).

Talijani voze nešto mlađe osobne automobile od naših (12,2 godine). Kombiji su im stariji od naših u promjeru dobre 3 godine (14 godina), kao i autobusi (14,3 godine), dok su im kamioni gotovo “metuzalemski” stari – 19,9 godina.

Kod Austrijanaca su osobni automobili puno mlađi od naših, točnije 8,7 godina, kao i kombiji (6,2 godine), kamioni (6,6 godina) i autobusi koji su stari samo 5,5 godina.

Inače, Grci imaju najstariji vozni park u Europskoj uniji. U 2021. godini prosječna starost registriranog osobnog automobila bila je 17 godina, kombija 20,8, kamiona 22,7 i autobusa 19 godina.

Za kraj, dodajmo i koliko je star vozni park u Švicarskoj. Tamo su osobni automobili u 2021. u prosjeku bili stari 9,3 godine, kombiji isto toliko, kamioni 9,8 godina, a autobusi 8,1 godinu.

Još neke zanimljivosti:

U cijeloj Europskoj uniji prometuje 29,5 milijuna kombija, od čega polovica u samo tri zemlje: Francuskoj (6,3 milijuna kombija), Italiji (4,3 milijuna) i Španjolskoj (3,9 milijuna).

Na cestama EU prometuje više od 6,4 milijuna srednjih i teških gospodarskih vozila, što je 3,2 posto više nego 2020. S više od 1,2 milijuna kamiona, Poljska ima daleko najveći vozni park.

U cijeloj Europskoj uniji prometuje 714.008 autobusa, od čega je gotovo polovica u samo tri zemlje: Poljskoj (126.547), Italiji (100.199) i Francuskoj (94.523).

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!