Kako su neki od najpoznatijih brendova dobili svoje ime

Lifestyle 21. lis 201912:22 > 12:43
N1

Kreativnost i jednostavnost nekih od najuspješnijih brendova ono su što ih čini prepoznatljivima. Međutim, način na koji su neki dobili ime su zanimljiviji nego što mislite.

1. Google, tipfeler

Svi znamo za najveći i možemo slobodno reći i najutjecajniji pretraživač na svijetu. Ali kako je “Google” dobio svoje ime?

Kada su bili na prvoj godini studija na Sveučilištu Stanford, Larry Page i Sergey Brin već su imali ime za svoju potencijlnu firmu. To ime bilo je “Googol” zbog broja “gugol”koji označava broj .

No, Page je krivo napisao taj broj i umjesto “googol”, napisao je “google”. Ostalo je, kako kažu, povijest.

2. IKEA, skandinavska enigma

Osnovana 1943. kada je njen osnivač imao samo 117 godina, IKEA se razvila iz firme koja prodaje sve tiopve predmeta u jednu od najpoznatijih firmi na svijetu.

Međutim, oni koji ne pričaju švedski uvijek su se pitali što IKEA točno znači na tom jeziku. 

Ime je akronim prva dva slova imena osnivača Ingvara Kamprada, farme gdje je odrastao: Elmtaryd i grada na jugu Švedske gdje se farma nalazila: Agunnaryd.

3. Pepsi, piće za probavu

Kao i većina sličnih pića, Pepsi se prvotno prodavao kao lijek za probavne tegobe. Međutim, piće je bilo toliko popularno da je ljekarnik koji ga je pripremio odlučio promijeniti ime iz “Bradovo piće” u “Pepsi-Cola”.

Danas je to jedno od najpoznatijih pića na svijetu.

4. McDonald’s, izumitelji brze hrane

Poduzetnik Ray Kroc zaslužan je za širenje i samu franšizu, no ime dolazi od prezimena izumitelja “brze hrane” – Mauricea i Richarda McDonalda. 

Prvi McDonald’s restoran otvoren je 1948. godine, a na meniju je bilo samo nekoliko jela. Braća McDonald su, međutim, ubrzo standardizirala proces pripreme i prodaje hrane koji je bio jako uspješan i koji im je omogućio da svoje menije prodaju po nižim cijenama.

Uskoro su i arhitekturu restorana prilagodili toj standardizaciji, što je razlog za slavne zlatne lukove koje krase njihove restorane.

5. Zara, kada inspiracija dolazi iz filma

Kada je tajkun Amancio Ortega razmišljao kako da nazove svoju firmu, prvotno je razmišljao da franšizi da ime “Zorba,” po liku iz filma “Grk Zorba,” budući da je bio veliki obožavatelj filmova Anthonyja Quinna.

Međutim, kratko prije otvaranja prvog dućana, shvatio je da se nalazi pokraj kafića s istim imenom. Stoga je Ortega uzeo znak na kojem je pisalo ime dućana, dodao slovo “a” i zamijenio slovo “b,” donosi portal Brightside.

6. Lidl, po bivšem poslovnom partneru

Lidl je dobio naziv tako što je osnivač Schwarz kupio prava da kompanija nosi naziv po njegovom bivšem poslovnom partneru koji se prezivao Lidl. Njegovo prezime, naime, znači ‘crno’.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.