Jeste li ikada otvorili bocu piva, ulili ga u prozirnu čašu i ostavili na suncu, pa se vratili po to i shvatili da ukus više nije isti? Šta se zapravo dogodilo?
Taj, čudan ukus rezultat je kemijskog spoja sličnog onom u smradu koji proizvode tvorovi.
Chuck Skypeck iz Udruge pivara, koji već 21 godinu posjeduje i upravlja pivnicama, rekao je da uzrok procesa koji utječe na promjenu ukusa piva nije bio shvaćen sve do 1960-ih.
Kada je hmelj u pivu izložen jakoj svetlosti, dolazi do reakcije fotooksidacije, stvarajući spoj 3-metil-2-buten-1-tiol, piše CNN. Kako bi to spriječili, pivari su odlučili pivo pakirati u tamne boce. Zato je danas većina piva u tamnim bocama,
“To je jednostavna reakcija koja stvara ono što većina ljudi smatra nepoželjnim ukusom”, rekao je Skypeck.
Odatle potječe popularan izbor među pivarima – smeđe staklo. Ali to nije jedina boja koja se može vidjeti kod pivskih boca, neka piva dolaze i u bocama čije je staklo zelene boje. Što se krije iza tog izbora?
S obzirom na to da zelena nema toliko zaštitnu ulogu kada je u pitanju svetlost, razlog za njenu upotrebu je uglavnom marketing, navodi Skypeck.
“Ako pogledate koji brendovi koriste boce od zelenog stakla, vidjet ćete da su to uglavnom brendovi koji postoje već neko vrijeme na tržištu”, rekao je on.
Dodaje i kako priličan broj europskih pivara koristi zeleno staklo. Njihove zelene boce su njihov imidž.
Kada je u pitanju odabir stakla kao materijala za pakiranje u odnosu na plastiku, Skypeck je rekao da, ne samo da se staklo smatra ekološki prihvatljivijim i izgleda kvalitetnije za potrošače, već sprječava da pivo postane ustajalo.
Limenke su također popularan izbor za pakiranje i ne propuštaju svjetlost, ali je pitanje koliko dugo će to biti u stanju. Potrebno je više studija o ovome.
Što se tiče svih drugih uputa o skladištenju piva da bi se spriječio proces zbog kog se ukus piva mijenja, Skypeck ima jednostavno pravilo: hladno i tamno.
“Pivo je u osnovi voda, ječam, ponekad pšenica, hmelj i kvasac – to je prehrambeni proizvod. I kao i svaki drugi prehrambeni proizvod, podložan je gubitku svježine”, rekao je on.
Također dodaje da “ono što zaista uzrokuje da bilo koji prehrambeni proizvod izgubi svježinu, pored ove fotokemijske reakcije, je izlaganje kisiku i izlaganje visokoj temperaturi”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!