FBI je posljednjih tjedana pojačao svoje napore da regrutira Ruse koji imaju pristup povjerljivim podacima. U pokušaju da prikupi više obavještajnih podataka o Moskvi, agencija od veljače provodi operaciju putem društvenih mreža ciljajući Ruse koji bi mogli biti spremni špijunirati za administraciju američkog predsjednika Joea Bidena, doznaje Daily Beast.
U posljednjem takvom videu koji je FBI Houston podijelio na Twitteru prikazuje se potencijalni put kojim bi mogao proći zaposlenik ruskog veleposlanstva u Washingtonu kako bi došao do zgrade FBI-a.
Video traje oko dvije minute i u njemu su razne snimke autobusa i vlakova kojima se može doći do sjedišta FBI-a, kao i snimke Washington Monumenta, Lincolnovog spomenika i ulica Georgetowna. Video kruži Twitterom, Facebookom, Instagramom i Googleom, piše Daily Beast.
Videozapis završava porukom Alana Kohlera, iz FBI-evog protuobavještajnog odjela, koji poziva Ruse da se jave. To je jedini dio reklame na engleskom, iako s ruskim titlovima. I sama objava je na Twitteru je ispisana na ruskom jeziku.
“FBI vam može pomoći”
“Veselim se izgradnji svjetlije budućnosti s vama. Želite li promijeniti svoju budućnost? FBI vas cijeni. FBI vam može pomoći,” kaže Kohler. “Ali samo ti imaš moć učiniti prvi korak.”
FBI-a tako nastavlja svoj “lov” na ruske špijune, a svrha ovakvih videa je iznijeti viziju potencijalnim doušnicima o tome kako mogu sigurno prenijeti tajne ruske vlade u SAD, naveo je jedan izvor.
Kampanja je posebno usmjerena na Ruse koji imaju pristup povjerljivim podacima. “FBI poziva na suradnju ruske dužnosnike s tajnim ili povjerljivim podacima. Želite li promijeniti svoju budućnost? Kontaktirajte FBI na Signal.”
Nije ovo jedini takav oglas koji je postavio FBI. Nedavno je i protuobavještajni odjel FBI-a u Newarku podijelio oglas na Facebooku uz nešto drugačiji poruku. “10 minuta vašeg vremena s nama može biti početak vaše nove budućnosti”, piše u toj objavi.
FBI uvjerava potencijalne doušnike da će njihove podatke držati u tajnosti. “Ako želite podijeliti osjetljive informacije vezane uz ruske obavještajne ili obrambene stvari, obratite nam se. Podatke koje date čuvat ćemo u tajnosti, uključujući podatke koji vas osobno identificiraju.”
Je li kampanja promašena?
Međutim, bivši specijalni agent FBI-a i voditelj Protuobavještajnog programa za analizu ponašanja Robin Dreeke navodi da bi kampanja mogla biti promašena jer bi neke potencijalne doušnike mogla prestrašiti. Samim tim što je kampanja tako očigledna i javno vidljiva bi ih moglo udaljiti od toga da se jave jer doušnici mogu misliti da ih njihovi šefovi žele testirati njihovu odanost.
“Smisao regrutiranja je da se netko osjeća sigurno. Stavite se u tu situaciju. Pred vama je izazov koji pokušavate riješiti bilo da se radi o ideologiji, obrazovanju vaše djece ili starijim roditeljima koji imaju problema sa zdravstvenom skrbi, a vi ste smislili opciju”, navodi Dreeke i nastavlja:
“Možda je jedna od tih opcija i volontiranje i suradnja sa stranom obavještajnom službom poput naše. Drugi dio toga je osjećati li se sigurno po pitanju kako će postupiti prema vama.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare