Zbog značajnog porasta cijena građevinskih materijala ali i ostalih sastavnih dijelova jediničnih cijena u graditeljstvu, Hrvatsko društvo konzultantskih društava u graditeljstvu, čiji je jedan od osnivača i Hrvatska komora inženjera građevinarstva, izradilo je prijedlog metodologije promjene ugovornih cijena u graditeljstvu i poslao nedavno na adrese mjerodavnih ministarstava. Voditelj radne skupine tog prijedloga, Branimir Bosanac, predsjednik Uprave Centra za organizaciju građenja za Novi dan je pojasnio o čemu je riječ.
Uvozimo čelik, plastiku, drvo…
Rast cijena nije stao i ne zna se kad će stati. Krenulo je 2021., prvi boom je bio prošlog svibnja. Dogodio se kolaps u sustavu transporta. Čelik, drvo i plastika jako su porasli. A mi sve uvozimo, čak i drvo. U rujnu je porasla nafta. Od lanjskog listopada cijene konstantno rastu, osobito nakon rata u Ukrajini, rekao je.
HGK je potaknuo pitanje cijena, Vada je dala zeleno svjetlo poduzećima da razmišljaju o promjeni ugovora. Do danas se ništa nije postiglo po pitanju javnih nabava. Ministar Butković je formirao radnu skupinu. Naša Udruga u kojoj su konzultantske tvrtke koje rade na najvećim građevinskim projektima izradila je metodologiju cijena.
Čekamo da Vlada definira pravni okvir za promjenu ugovora
U strukturi prometa građevinskih radova, sektor prometa zauzima 32%. Tu su najveći projekti. Godišnje je to projekt oko 9 i pol milijardi. Usporedbe radi, cijela obnova je građevinski teška 6 i pol milijardi eura, rekao je.
Ministarstvo treba pokrenuti promjenu ugovora i pravni okvir, a struka treba predlžiti metodologiju. Zakon o obveznim odnosima kaže ako su nepromjenjive fiksne cijene veće od 10% to prelazi u rizik naručitelja, do 10% pokrivaju izvođači, rekao je.
Ugovor je uvijek dogovor dviju strana.
Javni naručitelji sudjeluju sa 63% građevinskih radova u Hrvatskoj, a privatni sektor će regulirati tržište. Pitanje je projekata koji su financirani iz Europe, vode se pregovori. Imamo pozitivan odjek iz Europe. Od Vlade očekujemo da definiraju pravni okvir da se krene u izmjene ugovora. Neki projekti su već u zastoju. Oni najveći, izgradnja pruge od Križevaca, prilazne ceste Pelješkog mosta, riječka obilaznica, ti projekti su u zastoju, rekao je Bosanac.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!