Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) upozorava da su problemi s cijepljenjem dosegli vrhunac.
U priopćenju za javnost pobrojali su probleme s izdavanjem covid-putovnica.
Navode da je dio pacijenata dobio obje doze cjepiva, a nije upisan u sustav i ne vidi se da su cijepljeni.
Nadalje, upozoravaju da pacijenti koji su covid-19 preboljeli prije manje od šest mjeseci i dobili su samo jednu dozu cjepiva, prema uputi Stožera sada ne mogu dobiti covid-putovnicu
“Svi se upućuju obiteljskim liječnicima, koji im ne mogu pomoći”
“Pacijenti koji su preboljeli Covid-19, a samo im je rađen brzi antigenski test, a ne i PCR – uputa koja je bila na snazi tada i sada: ako je brzi antigenski test pozitivan kod osobe koja ima simptome Covida, ne treba raditi i PCR već je BAT dovoljan za dijagnozu. Sada im se ne priznaje taj test i ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju. Pacijenti kojima su obiteljski liječnici u svojim ordinacijama napravili brzi antigenski test i dijagnosticirali Covid-19 infekciju – neki su bili blažih simptoma i nije ih se nikamo slalo, već se samo upisalo u Repozitorij i prijavilo zaraznu bolest ZZJZ-u. Oni koji su bili teže oboljeli poslani su u bolnicu gdje se najčešće nije ponavljao test ili, ako je i proveden PCR, obiteljski doktori nemaju taj nalaz, već samo otpusno pismo”, navode u priopćenju.
“Pacijenti koje obiteljski liječnici prema tadašnjoj uputi Stožera nisu slali na testiranje već su samo upisali da boluju od Covid-19 infekcije na osnovi pozitivnog nalaza članova obitelji i istih simptoma bolesti, na vrhuncu vala epidemije, kad se PCR testiranje čekalo danima, sada ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju”, kažu obiteljski liječnici.
“Sve što su obiteljski liječnici radili, radili su po uputama stožera i HZJZ-a, u cilju što ranijeg dijagnosticiranja infekcije sa Covid-19, identificiranja kontakata i zaustavljanja širenja epidemije. Sada nema nikakvih uputa što učiniti sa gore navedenim pacijentima koji ne mogu dobiti potvrde o preboljenju ni Covid putovnice. Svi se oni upućuju obiteljskim liječnicima koji im ne mogu pomoći”, stoji u priopćenju KoHOM-a.
“Nakon šest mjeseci cijepljenja problemi su dosegli novi vrhunac”
“Nakon šest mjeseci cijepljenja, problemi u provedbi i administriranju cijepljenja dosegli su novi vrhunac. Platforma cijepise.hr ne funkcionira! Podaci nisu povezani, transparentni i brzo dostupni za sve one kojima trebaju za potvrde, putovnice, a čini se da ne postoji nit jedinstveni Registar cijepljenih i preboljelih”, upozoravaju obiteljski liječnici.
“Sezona godišnjih odmora je počela. Svadbe su u pojačanom intenzitetu. Ljudi žele putovati, uživati. Ministarstvo zdravstva i HZJZ tek sada uviđaju probleme. Trenutne. Pa na brzinu vijećaju, misle, smišljaju. I smisle. Dobro staro rješenje ” sve će to obiteljski doktor”! Besplatno i odmah, uz sav svoj posao hipertrofiran sličnim stilom odlučivanja. U sezoni godišnjih odmora. Duplih ambulanti. U digitalno doba. Sramotno postupanje Ministarstva zdravstva, HZJZ, HZZO, Stožera civilne zaštite! Brzo i jednostavno rješenje tipa “brigo moja pređi na drugoga”. Gospodo donositelji odluka, cijepili smo 90% cijepljenih, sve podatke smo upisali u vaš sustav odmah. Zašto se oni ne vide, nisu objedinjeni, ne znamo i ne zanima nas. Popravite sustav ondje gdje ne valja – u informatičkim rješenjima”, navode u priopćenju.
“Upozoravamo gotovo godinu dana”
“Ministre, prije samo dva tjedna uputili ste naredbu svim cjepiteljima i Ustanovama kojom eksplicitno tražite da isključivo cjepitelj upiše cijepljenje svakog pacijenta u sustav i to u roku od 24 h. Ustvrdili ste da Platforma radi punom snagom. A sada, u petak navečer, kroz medije pozivate pacijente da se jave obiteljskom liječniku koji jedini može riješiti sve zavrzlame neučinkovitih rješenja u kojima nas niste poslušali iako vas upozoravamo gotovo godinu dana”, upozoravaju liječnici.
“Liječnici kroz medije saznaju da ste poslali “upute” u petak navečer! A jeste li? I kakve upute? Zar doista nemate vizije, ideje i snage za učinkovita i pravovremena rješenja? Čini se da samo na nas računate. Obavještavamo vas da upute koje medijski šaljete nije moguće provesti učinkovito”, stoji u priopćenju.
“Tražimo hitnu reakciju stožera”
“Kolege savjetujemo da ostanu smireni, rade svoj posao savjesno vodeći se prvenstveno pravilima struke, trijažiraju i određuju prioritete u svakom trenutku svoga radnog dana. Sve što je važno za zdravlje i život dolazi na vrh liste prioriteta, a što nije može čekati. Mi smo liječnici i naš posao je liječiti”, navode obiteljski liječnici.
“Tražimo HITNU reakciju stožera i HZJZ-a i uputu što raditi s pacijentima koji ne mogu dobiti svoje potvrde zbog gore navedenih situacija. Molimo građane RH da ne dolaze u ordinacije obiteljske medicine i ne zovu ih jer obiteljski liječnici NEMAJU UPUTA I NE MOŽEMO IM POMOĆI! Molimo sve da se strpe dok stožer i HZJZ ne izađu sa jasnim uputama u javnost”, zaključuje se u priopćenju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare