Potražnja za radom u studenom 30 posto manja, najveći pad od svibnja

Ekonomija 08. pro 202016:14 > 16:15
Igor Kralj/PIXSELL

Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks za studeni pokazuje da je potražnja za radom bila za 30 posto manja nego u studenom prošle godine, što je najveći pad potražnje za radom od svibnja ove godine, podaci su Ekonomskog instituta, Zagreb (EIZ).

Kako je navedeno u objavi na internetskoj stranici EIZ-a, taj pad je vjerojatno posljedica najave i uvođenja strožih gospodarskih restrikcija u svrhu suzbijanja pandemije koronavirusa.

“Ovaj pad dodatno je potisnuo razinu potražnje za radom koja je u zadnjih pet mjeseci varirala na oko 75 do 80 posto razine prije pandemije”, istaknuto je u analizi EIZ-a.

OVI indeks je inače na godišnjoj razini u listopadu pao za 21,5 posto, u rujnu za 27,8 posto, kolovozu 25, srpnju 18, a u lipnju za 26 posto. Zbog prestanka ekonomskih aktivnosti uslijed pandemije koronavirusa pad indeksa bio je najizraženiji u svibnju, za 57,4 posto, te travnju, za 74,7 posto.

Raste potražnja za zidarima i inženjerima građevine, pada za kuharima i konobarima

Promatrajući tražena zanimanja u studenome ove godine u odnosu na isti mjesec lani, i dalje se vidi relativno snažna potražnja za zanimanjima koja su vezana uz građevinski sektor, kao posljedica sanacije nakon zagrebačkog potresa.

Pročitajte još

Potražnja za zidarima je tako narasla za 77 posto, a za inženjerima građevine za 59 posto.

S druge strane, pad potražnje za radom očekivano je vidljiv u ugostiteljstvu, pa se tako traži 67 i 55 posto manje konobara i kuhara, navedeno je u analizi EIZ-a.

OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.