Ultraljubičasto zračenje može pomoći u ubijanju aerosoliziranih čestica covida

Znanost 04. pro 202016:24 > 16:32
Pixabay

Istraživači sa Sveučilišta Cranfield u Ujedinjenom Kraljevstvu koristili su računalne simulacije kako bi pokazali da se relativno sigurnije zračenje dalekog ultraljubičastog svjetla (UVC) može koristiti za dezinfekciju prostorija.

Istraživači smatraju kako to može dodatno pomoći u uništavanju aerosoliziranog koronavirusa, posebice u zatvorenim okruženjima.

U studiji, objavljenoj u časopisu Scientific Reports, navodi se kako niska doza UVC-a može povećati stopu dezinfekcije za 50-85 posto u usporedbi sa samo ventilacijom prostorije. Za razliku od standardnog ultraljubičastog svjetla koje ubija mikroorganizme, ali i uzrokuje rak kože, daleko UVC svjetlo sigurno je upotrebu.

VEZANE VIJESTI

“U zatvorenim okruženjima gdje možda nije moguće fiičko distanciranje, aerosolizirani koronavirus oslobođen disanjem povećava šansu za širenje bolesti. Ovo je istraživanje pokazalo da daleka UVC rasvjeta može pružiti alternativni, siguran i jeftin način ublažavanja prijenosa virusa SARS-CoV-2”, rekao je Liang Yang, koautor studije sa Sveučilišta Cranfield.

“Detaljnim i preciznim računalnim modeliranjem dinamike fluida uspjeli smo pratiti i eliminirati prijenos patogena u zraku”, objasnio je Yang.

Uz ove veličine smanjenja, daleko UVC osvjetljenje moglo bi se upotrijebiti za ublažavanje prijenosa virusa u situacijama gdje su rizici od zaraze veći, a to je osobito korisno u prostorima sa slabom ventilacijom, istaknuli su autori studije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.